۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳
کد خبر: 82634959
T T
۰ نفر
پيش بيني برداشت بيش از 16 هزار تن خرما از نخلستان هاي خنج

شيراز- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج گفت: برداشت خرما (خارك و رطب) از سطح 2 هزار و 700 هكتار از نخلستان هاي اين شهرستان آغاز شده و پيش بيني مي شود تا پايان شهريورماه امسال بيش از 16 هزار تن محصول خرما برداشت شود.

بستان اسلامي، پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: با وجودي كه بارش بي سابقه برف و سرماي شديد اواخر زمستان سال 95 خسارت زيادي به ثمردهي نخلستان ها و شكوفه هاي درختان خرما در اين شهرستان وارد كرد و موجب كاهش 20درصدي محصولات خرما و 30درصدي محصولات مركبات شدامابرآورد مي شود نخلدران خنج تا پايان فصل برداشت افزون بر 16 هزار تن محصول خرما برداشت و به بازار مصرف داخل و خارج از كشور عرضه كنند.
وي افزود: محصولات خارك و رطب اين شهرستان، نخستين محصول نوبرانه خرماست كه به سبب مرغوبيت دست چين مي شود و در بازار داخلي و خارجي از رونق خوبي برخوردار است.
او گفت: خارك و رطب اين شهرستان علاوه بر تامين نياز داخلي به استان هاي آذربايجان غربي، ايلام، يزد، اصفهان، تهران، استان هاي شمال كشور و همچنين به خارج از جمله كشورهاي حوزه خليج فارس صادر مي شود.
اسلامي بيان كرد: برداشت نوبرانه خرما در شهرستان خنج زمينه اشتغال بيش از 2 هزار نفر را به طور مستقيم در اين شهرستان فراهم كرده است.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خنج ادامه داد: اين شهرستان با دارابودن افزون بر 2 هزار و 700 هكتار نخلستان مثمر و توليد متوسط 16 هزار تن خرما در سال يكي از مراكز عمده توليد اين محصول در جنوب استان فارس به شمار مي آيد.
اسلامي بيان كرد: در اين شهرستان بيش از 25 نوع (واريته) خرما وجود دارد كه ارقام پُر محصول و مرغوب آنها شامل شاهاني، هليله اي، خاصويي، گشخوار، پنجه عروسي، پيام، مجول و گيهاني است.
وي گفت: كار برداشت خرماي خشك نيز در اين شهرستان همه ساله از مهرماه شروع مي شود و تا نيمه آبان دارد.
شهرستان خنج در فاصله 265 كيلومتري جنوب شيراز واقع شده است.
7367 /6118
خبرنگار: عبدالله اعظمي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي