۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82638330
T T
۰ نفر

تهران-ايرنا-طرح آمارگيري از بهره‌برداري‌هاي پرورش زنبور عسل به شكل نمونه‌گيري در سراسر كشور و با مراجعه به بيش از پنج هزار و300 بهره‌بردار از 6 تا 29 شهريورماه اجرا مي‌شود.

به گزارش ايرنا از مركز آمار ايران، هدف از انجام اين طرح كه با استفاده از چارچوب سرشماري عمومي كشاورزي سال 1393 انجام مي‌شود، گردآوري آمار و اطلاعات مورد نياز و ضروري در رابطه با نحوه فعاليت بهره‌برداري‌هاي پرورش زنبور عسل از ديدگاه تهيه حساب‌هاي اقتصادي كشور است.
در اين طرح اطلاعات گسترده‌اي از قبيل تعداد كندو، مقدار و ارزش توليدات، ارزش پرداختي بهره‌برداري‌،تعداد شاغلان و هزينه‌هاي سرمايه‌اي در سطح استان و كشور گردآوري مي‌شود.
سمينار آموزشي اين طرح آمارگيري با حضور كارشناسان مسئول اجراي طرح از معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان‌ها، از روز گذشته به مدت 2 روز در مركز آمار ايران برگزار مي‌شود. هدف از تشكيل اين سمينار آشنايي شركت‌ كنندگان با تعاريف و مفاهيم و اهداف اجراي طرح، سؤالات و نحوه گردآوري اطلاعات است.
مدير كل دفتر كشاورزي مركز آمار ايران در مراسم افتتاحيه سمينار آموزشي طرح آمارگيري از بهره‌برداري‌هاي پرورش زنبور عسل،گفـت:دقت و توجه كارشناسان مسئول استان‌ها در تكميل پرسشنامه‌ها و جمع ‌آوري اطلاعات بهره برداران پرورش زنبور عسل بسيار ضروري است.
'مسعود اسدي' افزود‌: بهره برداران زنبور عسل، بنا به مقتضيات اقليمي و نياز به مراتع پر گل و گياه، در برخي از ايام سال،اقدام به كوچ‌هاي بين استاني مي كنند كه اين موضوع در هنگام جمع آوري اطلاعات بهره برداران بايد مورد توجه قرار گرفته و در صورت نياز مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان ها ،‌ هماهنگي لازم را با يكديگر بايد داشته باشند.
اسدي در ادامه در مورد تفاوت آمار هاي مركز آمار ايران و وزارت جهاد كشاورزي در حوزه بهره‌برداران زنبور عسل گفت:‌اطلاعات مركز آمار ايران براساس نتايج طرح‌هاي آماري است اما اطلاعات وزارت جهاد بر اساس بر آورد است .
وي تصريح كرد: تكميل پرسشنامه‌ها ، عنصر كليدي طرح آمارگيري ها و جمع آوي اطلاعات است و ماموران آمارگير نسبت به تكميل اطلاعات بهره برداران بايد جديت و دقت لازم را داشته باشند و هيچ پرسشنامه اي را سفيد تحويل ندهند مگر در مواقعي كه بهره بردار در آدرس قيد شده در چهارچوب آمارگيري نباشد.
وي در پايان تاكيد كرد:‌مركز آمار ايران از بهره‌برداران پرورش زنبور عسل كشور تقاضا دارد در صورت مراجعه مأموران آمارگيري، همكاري لازم را با آنان به عمل آورند.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco

اقتصام*9123* خبرنگار: زهره دريغ گفتار*انتشار:مرضيه فاتحي
۰ نفر