۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82639405
T T
۰ نفر
هزينه 200 ميليارد ريالي در مديريت بحران و پدافند غيرعامل بخش برق

گرگان - ايرنا - مدير كل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانيرگفت: سالانه 200 ميليارد ريال در مديريت بحران و پدافند غيرعامل در بخش صنعت برق كشور هزينه مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از شركت برق گلستان، ابراهيم نژاد در نشست تخصصي مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانير در گرگان با اشاره به تدوين اهداف و ماموريت هاي 14گانه اين دفتر، اظهار داشت: ايجاد ساختار سازماني مناسب و كارآمد با حفظ اصول فرماندهي، حزء اولين اولويت هاي اين ماموريت ها است.
وي همچنين تاكيد كرد كه طراحي و استقرار سامانه فرماندهي حادثه به صورت منطقه اي و كشوري بايد پيگيري و اجرايي شود.
مديركل دفتر مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت توانير با اشاره به اعتبار 18/430 ميليارد ريالي مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت برق گلستان، يادآور شد: با برنامه ريزي دقيق و هدفمند مي توان اين اعتبار را تا 80 درصد، تحقق بخشيد.
وي در بخشي از سخنان خود در خصوص قدرت تاب آوري مراكر، اهميت رزمايش و اقدامات انجام شده در زمينه پدافند غيرعامل در شركت توانير گفت: دستور العمل هاي اجرايي و ضروري در خصوص اين گونه رزمايش ها تدوين شده كه به تاب آوري و آماده به كار شدن بيشتر در مراكز حساس مي پردازد.
ابراهيم نژاد افزود: ما از معدود كشورهايي هستيم كه پنج سازمان مديريت بحران شامل پدافند غيرعامل، مديريت بحران، آتش نشاني، هلال احمر و امداد و نجات داريم، در حالي كه به هنگام بلاياي طبيعي و تهديدات دشمن نيازمند مديريت يكپارچه و سازماندهي شده هستيم.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق گلستان هم گفت: با توجه به حادثه خيز بودن استان و وقوع حوادثي همچون سيل، زلزله، سرما، گرما، ريزگردها و نوع جغرافياي طبيعي استان بايد چارت سازماني مديريت بحران و پدافند غيرعامل شركت تقويت شود.
علي اكبر نصيري افزود: در حوادث بايد رويكرد از رفع موقتي حادثه به رفع مشكل حادثه به صورت دائم و اساسي تغيير نمايد.
وي تصريح كرد: اكنون چهار هزار پايه فرسوده در شبكه برق استان وجود دارد كه ضريب آسيب پذيري بالايي داشته و قبل از بروز حادثه بايد به منظور مقاوم سازي آن تدابيري انديشيده شود.
3014/1648
دريافت و تنظيم: مجيد ميهن دوست ** انتشار: پري سالارنيا