۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82640035
T T
۰ نفر

مرز خسروي با عراق آماده بازگشايي است

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۰
کد خبر: 82640035
مرز خسروي با عراق آماده بازگشايي است

اهواز ـ ايرنا ـ فرمانده كل ناجا گفت: نيروي انتظامي و مجموعه‌هايي كه متولي موضوعات امنيتي هستند آمادگي كامل براي راه‌اندازي مرز خسروي با كشور عراق را دارند.

به گزارش ايرنا سردار حسين اشتري روز سه‌شنبه در حاشيه آيين معارفه و تكريم فرمانده انتظامي خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: البته اين بازگشائي مشروط به آمادگي كشور عراق دارد.
وي گفت: كشور عراق بايد امنيت زائران در اين مرز و اين مسير را برقرار كند تا ما آن را بازگشائي كنيم البته اين موضوع به تصميماتي كه در ستاد اربعين به رياست وزير كشور گرفته مي‌شود نيز بستگي دارد و به زودي نتيجه آن اعلام مي شود.
فرمانده ناجا توضيح داد: براي برگزاري هرچه بهتر مراسم اربعين امسال طبق سالهاي گذشته نيروي انتظامي براي تردد راحت‌تر زائران در مراسم اربعين آمادگي كامل دارد.
به گفته وي نشست‌هاي مقدماتي به همراه بازديد از مرزها انجام شده است كه با توجه به هماهنگي خوبي كه در ستاد اربعين شده ويژه ميان نيروي مسلح و نيروي انتظامي صورت گرفته اميد مي‌رود كه با همكاري مردم در تهيه گذرنامه و ويزا مشكلي نداشته باشيم.
وي با تاكيد بر اين كه نيروي انتظامي مسئوليت امنيت و تسهيل تردد زائران را برعهده دارد اظهار كرد: استان خوزستان به عنوان يادگار هشت سال دفاع مقدس، استاني خاص است كه مردمي صبور و متدين دارد و در اجراي مراسم اربعين پيشرو است.
سردار اشتري با اشاره به استفاده از سلاح‌هاي گرم و سرد در درگيري‌هاي خانوادگي و قومي در خوزستان تصريح كرد: موضوعات امنيتي مورد توجه نيروي انتظامي و اعضاي شوراي تامين استان بوده و خواهد بود و اميدواريم با اقداماتي كه صورت گرفته و حمايت‌هاي قضايي و با همكاري مردم ديگر شاهد اين نزاع‌ها در شهرهاي استان نباشيم.
وي افزود: البته با كساني كه به حقوق ديگران تعدي مي‌كنند و قانون را رعايت نمي‌كنند حتما نيروي انتظامي مقتدرانه برخورد خواهد كرد.
مرز خسروي يكي از پايانه‌هاي رسمي و بين‌المللي غربي ايران است كه در شهرستان قصر شيرين واقع شده‌است.
سردار اشتري روز سه شنبه براي معرفي فرمانده جديد انتظامي خوزستان وارد اهواز شد و از سوي مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادي** انتشار دهنده: محسن بهاروند