۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82642351
T T
۰ نفر

صدیقی:احیای غدیر درجامعه از اوجب واجبات است

۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۴
کد خبر: 82642351
صدیقی:احیای غدیر درجامعه از اوجب واجبات است

قم- ایرنا - دبیر بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران گفت: احیای غدیر برای همه واجب و اوجب واجبات است و حوزه ها باید در این زمینه درس های فقاهتی و ولایتی داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، آیت الله كاظم صدیقی روز پنجشنبه دركارگاه آموزشی منبر غدیر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء قم اظهار داشت: علامه امینی (ره) و دیگر علما در زمان حیات خویش ایفای دراین راستا كرده اند اما زمان تغییر كرده ، انقلاب شده و دنیا متوجه قدرت امیرالمومنین(ع) شده ، آنان می خواهند ریشه شیعه را بزنند لذا باید غدیر به روز رسانی و احیا شود.
صدیقی با تاكید بر اینكه همه باید همیشه مبلغ ولایت علوی و حكومت دینی و نظام اسلامی باشیم و جلوی كفر و انحراف را بگیریم ، افزود: حضرت امام (ره) آمدند و این كار را شروع نمودند ، ما نباید این فرصت را از دست بدهیم چون شاید فرصت دیگری نداشته باشیم ، اگر قدردان نباشیم مورد عذاب الهی قرار می گیریم.
وی با اشاره به عزت و اقبال بوجود آمده برای روحانیت و حوزه های علمیه به بركت انقلاب اسلامی، خطاب به حضار گفت:قدر امروز را بدانید و نگذارید این پرچم به زمین بیفتد و سید (رهبر معظم انقلاب )تنها بماند و این درخواست غدیر از شماست.
صدیقی یادآور شد: تاملی در تاریخ بكنید و ببینید علما در دوره های گذشته در چه شرایطی بودند ، بهترین موقعیت را شیخ انصاری و دیگران داشتند ولی در پهنه اجتماع چون حكومت و قدرت نداشتند ، نمی توانستند كاری بكنند ، امروز خدا به شما قدرت داده ، آن را از دست ندهید.
رئیس موسسه غدیر شناسی نیز در این مراسم ضمن هشدار نسبت به پایین آمدن شان و منزلت عید سعید غدیر در جامعه گفت: عید غدیر نباید در زیر تلاش های ارزنده و قابل تحسین محرم و صفر و همچنین چله گیری های قبل از محرم گم شود.
حجت الاسلام سعید شاه آبادی با بیان اینكه برخی از شهرهای كشور را از هم اكنون برای ایام محرم سیاه پوش كردند ، افزود: در دهه ولایت مانند دهه محرم باید فضاهای مذهبی و سخنرانی های مذهبی داشته باشیم ، منبر امام حسینی در كشور زیاد داریم ولی منبری غدیری نداریم ، منبرهای غدیر باید با شادی همراه باشد.حوزه باید دراین زمینه حضور جدی داشته باشد.
معاون تبلیغ و آموزش های كاربردی حوزه های علمیه نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینكه كارگاه مذكور نیز مانند چند سال گذشته با هدف تربیت سخنرانان و مبلغان اعزامی برای برنامه های دهه ولایت ، در حال برگزاری است و تا فردا ادامه دارد، افزود: یكهزار و 800 طلبه برای شركت در این دوره آموزشی ثبت نام كردند.
حجت الاسلام غلامرضا شریفی با اشاره به اینكه سال گذشته نیز یكهزار و 500 طلبه در این دوره ها شركت كردند ، افزود: تاكنون حدود 250 طلبه برای تدریس آموزش های مرتبط با مساله غدیر از جمله موضوع ولایت فقیه و ولایت امیرالمومنین (ع) دوره های غدیر شناسی را گذرانده و مدرك كسب كردند.
وی با اشاره به اجرای طرح خطبه خوانی غدیر افزود: حوزه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه در تلاش است این اقدام فرهنگی را مانند دعای عرفه و مراسم اعتكاف در جامعه گسترش داده و فراگیر كند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
۰ نفر