۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰:۴۴
کد خبر: 82643416
T T
۰ نفر

پایتخت كشتی ایران ، غرق در شادی

۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰:۴۴
کد خبر: 82643416
پایتخت كشتی ایران ، غرق در شادی

ساری - ایرنا - شهر جویبار پایتخت كشتی ایران به دنبال كسب نشان طلا توسط ' حسن یزدانی' كشتی گیر ملی پوش ایران در مسابقات جهانی فرانسه جمعه شب غرق در شادی و سرور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مازندرانی ها و بخصوص شهروندان جویبار جمعه شب از چندین ساعت قبل از دیدار فینال حسن یزدانی ، در منزل پدری وی در جویبار ، میادین شهر و پارك المپیك جویبار حضور یافتند و مسابقه را دستجمعی تماشا كردند.
دوستداران كشتی و هواداران یزدانی پس از كسب پیروزی توسط وی به وجد آمده و شادی و پایكوبی كردند .
نحوه كشتی گرفتن و ضربه فنی كردن حریف توسط یزدانی مانند بمب در فضای مجازی و حقیقی مازندران و بویژه شهر جویبار منفجر شد و به موضوع اصلی بحث میان ورزش دوستان تبدیل شده است .
حسن یزدانی ملی پوش كشتی آزاد ایران با قهرمانی در مسابقات جهانی پاریس ، نخستین نشان طلای جهان را به ویترین افتخارات خود اضافه كرد.
یزدانی دارنده مدال طلای وزن 74 كیلوگرم المپیك ریو ، نقره پیكارهای جهانی و طلای جوانان جهان، حوالی نیمه شب جمعه به وقت ایران در دیدار نهایی وزن 86كیلوگرم كشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان با شكست حریف نشان باارزش طلا را كسب كرد و با پرچم مقدس ایران به همراه مربی خود دور افتخار زد.
وی در مصاف حریفش ' بوریس ماكویف اسلواكی ' را در كمتر از 2 دقیقه با نتیجه 10 بر صفر ضربه فنی كرد و مقتدرانه در این وزن در آوردگاه جهانی طلایی شد.
سرود جمهوری اسلامی نیز توسط این پهلوان غیرتمند مازندرانی در سالن ورزشی 20 هزار نفری شهر پاریس طنین انداز شد.
یزدانی در این مسابقات پس از استراحت در دور نخست در دور بعد 'عظمت دولت بیكوف' از قزاقستان را 12 بر 2 شكست داد و در دومین مبارزه نیز' پیتر یانولوف' از مولداوی را 10 بر صفر از پیش رو برداشت.
یزدانی در دور بعد برنده 'الكساندر گوستیف' دارنده نقره و برنز جهان از جمهوری آذربایجان را 10 بر صفر شكست داد.
این آزادكار مازندرانی در مرحله نیمه نهایی مقابل 'ولادیسلاو والیف' قرار گرفت و این حریف روسی در حالی با حركت غیر ورزشی در دقیقه 4 با ضربه سر، به صورت یزدانی كوبید تا دقایقی استراحت كند كه این نقشه نیز كارساز نبود و در نهایت با نتیجه 4 بر صفر مقابل یزدانی زانو زد تا آزادكار كشورمان به عنوان نخستین فینالیست كشتی ایران در رقابت های قهرمانی جهان در پاریس معرفی شود و با شكست مقتدرانه 'ماكائوف' از اسلواكی نشان زرین طلا را بر گردن آویزد.
روز جمعه همچنین در وزن 57 كیلوگرم رضا اطری دیگر كشتی گیر ملی پوش مازندرانی نیز در جدول شانس مجدد با شكست 6 بر 6 مقابل یاتسنكو از اوكراین از دور رقابت ها حذف شد.
پیش از این نیز ' بهنام احسان پور ' آزادكار مازندرانی وزن 61 كیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد.
رقابت های چهار وزن دوم كشتی آزاد فردا (شنبه) برگزار خواهد شد.
7327/1654
۰ نفر