۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۳۲
کد خبر: 82643580
T T
۰ نفر
دسیسه های دشمن برای سست كردن برادری خدایی ارتش و سپاه بی نتیجه خواهد بود

تهران - ایرنا - فرمانده جدید كل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاكید كرد: ارتش هرگز اجازه نخواهد داد دسیسه های دشمن برای سست كردن برادری خدایی ارتش و سپاه به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرلشكر ستاد سید عبدالرحیم موسوی روز شنبه در آیین تكریم و معارفه فرماندهان جدید و قدیم ارتش جمهوری اسلامی ایران كه با حضور رییس ستاد كل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی از ارتش، سپاه، ستاد كل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مشاوران عالی فرماندهی معظم كل قوا و مسئولین و روحانیون از سازمان های عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات و بازرسی آجا در ستاد فرماندهی كل ارتش برگزار شد، این مطلب را عنوان كرد.
وی ادامه داد: ارتقای توان دفاعی، و رزمی در ارتش حدی ندارد و ما در این خصوص نهایت تلاش خود را خواهیم كرد.
فرمانده جدید كل ارتش با اشاره به تفاوتهای ماموریتی میان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد: بخش اعظمی از وظایف و ماموریت های یعنی چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد هیچ شباهتی و تداخلی با هم ندارد، و سیاست ما در آن 20 درصد ماموریت مشابه هم افزایی بوده و در آن 80 درصد نیز سیاست ما پشتیبانی و حمایت از سپاه پاسداران است.
سرلشكر موسوی اضافه كرد: ارتش هركاری كه بتواند در حمایت از ناجا انجام خواهد داد تا این نیرو هر روز مقتدرتر و موفق تر از گذشته باشد.
وی در خصوص تعامل و ارتباط با وزارت دفاع هم بیان داشت: به‌گونه‌ای تعاملات خود را با این وزارتخانه اجرایی خواهیم كرد كه این وزارتخانه بتواند به بهترین شكل از ارتش و سایر نیروهای مسلح پشتیبانی كند.
فرمانده جدید كل ارتش با اشاره به حكم فرماندهی معظم كل قوا اظهار داشت: حكم ایشان حاوی نكاتی مهم، مدبرانه و ادیبانه است؛ ارتقاء توان دفاعی و آمادگی دفاعی، تعالی معنوی و بصیرتی، تأمین نیازهای معیشتی و هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح در این حكم مورد اشاره قرار گرفته است.
وی اضافه كرد: خدا را شاكر هستم كه توفیق ادامه خدمت در مسیر سربازی ارتش حزب الله را نصیبم من كرد؛ از ولی‌ امر مسلمین و فرماندهی معظم كل قوا كه با لطف و عنایت بزرگورانه‌شان این فرصت را برای من ایجاد فرمودند، با تمام وجود تشكر می‌كنم.
سرلشكر موسوی با بیان خصوصیات ممتاز فرمانده سابق ارتش تصریح كرد: امیر سرلشكر عطاء الله صالحی شخصیتی كم‌نظیر، متعهد، متشرع، ولایت‌مدار، خالص و تكلیف‌مداری هستند كه این ویژگی‌ها بخشی از خصوصیات برجسته ایشان است كه بنده از محضرشان درك كردم؛ شخصیت وی به‌گونه‌ای بود كه به عنوان فرمانده نقش بسیار زیادی در شكل‌گیری شخصیت بنده داشت، از این رو بنده خود را مدیون ایشان می‌دانم.
فرمانده جدید كل ارتش یادآور شد: این سومین باری است كه بنده مسئولیت خطیر جانشینی سرلشكر صالحی را در ارتش بر عهده می‌گیرم؛ حقیقتا پركردن جای ایشان كاری پر مشقت و مشكل است كه امیدوارم با نهایت توان و راهنمایی و كمك عزیزان بتوانم از عهده آن برآیم.
وی در ادامه افزود: خدا را شكر می‌كنم و مجددا از تدبیر فرماندهی معظم كل قوا به خاطر حضور یك ساله در ستاد كل نیروهای مسلح به عنوان جانشین تشكر می‌كنم؛ حقیقتا این یكسال در كنار برادری بزرگوار، دلسوز، عالم، دانا، جدی و توانا، سرلشكر باقری فرصتی ارزشمند برای من بود كه مطمئنا در روند مدیریتی و اجرای ماموریت بنده این همكاری یك ساله تاثیر گذار خواهد بود.
وی گفت: تلاش بنده بر این است كه به یاری خدا تعامل ارتش با ستاد كل نیروهای مسلح و قرارگاه مركزی خاتم الانبیاء(ص) و سایر نیروها آن‌گونه باشد كه موجب خرسندی مقام معظم رهبری را برآورده سازد.
آیین تكریم و معارفه فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان عالی رتبه و ارشد نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی كل ارتش برگزار شد.
سردار سرلشكر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد كل نیروهای مسلح،امیر سرلشكر ستاد عطاءالله صالحی فرمانده سابق كل ارتش و جانشین ستادكل نیروهای مسلح، سردار سرلشكر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده كل سپاه، امیر سرلشكر ستاد حسنی سعدی جانشین قرارگاه مركزی خاتم، سردار سرلشكر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار ارشد فرمانده كل قوا، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم كل قوا، امیر سرلشكر ستاد شهبازی فرمانده اسبق ارتش، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده كل ارتش، امیر سرتیپ كیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی، امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ‌كننده ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان نیروهای مسلح در این مراسم حضور یافتند.
امیر سرلشكر ستاد سید عبدالرحیم موسوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چهارمین فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
وی روز 30 مرداد امسال با حكم فرمانده معظم كل قوا به عنوان فرمانده كل ارتش منصوب شد.
پیش از وی، امیر سرلشكر صالحی فرماندهی كل ارتش جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت.
اجتمام** 7029 ** 1418
خبرنگار: فرهاد شرف پور ** انتشار: مریم برزآبادی
۰ نفر