۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82643822
T T
۰ نفر

روسیه: به رویارویی آمریكا در اوكراین پاسخ می دهیم

۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶
کد خبر: 82643822
روسیه: به رویارویی آمریكا در اوكراین پاسخ می دهیم

مسكو - ایرنا - سناتور ایگور ماروزوف عضو كمیسیون بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام كرد: مسكو به افزایش حضور نظامی و تحركات آمریكا در اوكراین پاسخ می دهد.

به گزارش ایرنا، ماروزوف گفت: تمامی شواهد گویای این است كه آمریكا حضور نظامی را در اوكراین گسترش خواهد داد و در مواردی كه نزدیك مرزهای روسیه باشد، تدابیر متقابل را برای پاسخ اتخاذ و مرزها را تقویت خواهیم كرد.
خبرگزاری اسپوتنیك روز جمعه به نقل از سناتور ماروزوف نوشت: احتمالا یك لشگر زرهی و دو لشگر پیاده نظام در حوزه نظامی غربی و همچنین موشك های تاكتیكی اسكندر نزدیك مرزها مستقر می شوند.
عضو كمیسیون بین الملل شورای فدراسیون روسیه گفت: آمریكا همچنین قصد دارد سلاح های كشنده در اختیار اوكراین قرار دهد و طبق اظهارات اعلام شده می توان قضاوت كرد كه واشنگتن همچنان علاقه مند به حل و فصل اوضاع نیست.
روز گذشته جیمز متیس وزیر دفاع آمریكا كه به كی یف پایتخت اوكراین سفر كرده بود از برنامه تحویل 175 میلیون دلار جنگ افزار به صورت رایگان به این كشور خبر داد.
رئیس پنتاگون كه برای شركت در برنامه های سالروز استقلال اوكراین در كی یف حضور داشت با پترو پوروشنكو رئیس جمهوری این كشور دیدار و در باره همكاری های دو كشور گفت وگو و تبادل نظر كرد.
گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوكراین حاكی بود، متیس در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با پوروشنكو، وعده داد كه واشنگتن همكاری های نظامی با كی یف را توسعه می دهد.
وی با بیان اینكه برنامه تحویل 175 میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی تایید شده است، افزود: اقلام فهرست شده، توانمندی های دفاعی اوكراین را تقویت خواهد كرد.
وزیر دفاع آمریكا گفت: با توجه به نتایج مذاكرات در اوكراین نیز پیشنهادهایی را برای همكاری های بیشتر دوجانبه به رئیس جمهوری آمریكا ارائه می دهم.
متیس در كی یف همچنین از رژه واحدهای نیروهای مسلح اوكراین و واحدهای نظامی هشت كشور عضو پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) سان دید.
به گزارش رسانه های روسی، آمریكا همچنین احداث یك مركز فرماندهی نظامی دریایی در بندر اودسا در جنوب اوكراین در ساحل دریای سیاه را آغاز كرده است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا