۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82644187
T T
۰ نفر
طراحي نرم افزارهوشمندسازي سرويس مدارس دردانشگاه علم وصنعت

تهران- ايرنا- نرم افزار هوشمند سازي سرويس مدارس (اسكب)، توسط پژوهشگران يكي از واحدهاي فناور مستقر در مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و اجرايي شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمي ايرنا از دانشگاه علم وصنعت؛ مجري طرح هوشمندسازي مدارس (اسكب) گفت: اين طرح بدون نياز به سخت افزارهاي خاص و فقط براساس گوشي هاي هوشمند طراحي شده و دقت مكانيابي آن بالاتر از جي پي اس است.
مهندس سيدعليرضا بهشتي شيرازي، ادامه داد: در اين طرح خانواده ها با هزينه كمي مي‌توانند از امنيت و آسايش فرزندان خود مطمئن ‌شوند و از جمله مزاياي اين طرح كاهش زمان انتظار دانش آموز و راننده، ارتباط لحظه اي والدين با راننده، مشاهده اطلاعات خودرو و راننده، اطلاع رساني در مورد تغيير خودرو يا راننده، تسريع رسيدگي به تاخيرها، ثبت نظم يا بي نظمي راننده و دانش آموز و بسياري مزاياي ديگر خواهد بود.
وي افزود: با توجه به استفاده از نظرهاي كارشناسي و توجه به دغدغه هاي مديران و پيمانكاران در طراحي سرويس هوشمند مدارس، طرح اسكب با استقبال مديران مدارس، پيمانكاران و مسئولان آموزش و پرورش روبرو شده است. طرح اسكب راه حلي جامع براي والدين، پيمانكار، راننده و مدرسه ارائه داده كه موجب بهبود سرعت، دقت و اطمينان سرويس حمل و نقل دانش آموزان است و با استفاده از اطلاعات آماري جمع آوري شده، مديران شهري مي‌توانند براي خدمات شهري و كنترل ترافيك دقيق تر برنامه ريزي كنند.
مديرعامل دانش بنيان مگا موج و مجري طرح ادامه داد: اين سرويس از طريق مدارس در اختيار والدين، پيمانكار و رانندگان قرار خواهد گرفت و مدرسه با نرم افزار اختصاصي خود بر عملكرد سرويس نظارت دارد.
دانشگاه علم و صنعت ايران مطابق آيين نامه مصوب هيئت امنا از شركت هاي دانش بنيان متعلق به اساتيد و فارغ التحصيلان خود حمايت كرده و براي نظارت بر آنها بخشي از سهام اين شركت ها متعلق به دانشگاه خواهد بود.
علمي**9157**1440
تنظيم: منصوره شوشتري** انتشار: گلشن
براي اطلاع از اخبار متنوع علمي و فناوري، با كانال علمي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
irnaelm@
https://telegram.me
۰ نفر