۴ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۴۸
کد خبر: 82644633
T T
۰ نفر
گردش مالي 4 ميليارد ريالي اشتغال نشسته زندانيان آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- مديركل زندان هاي آذربايجان غربي گفت: گردش مالي اشتغال نشسته زندانيان در سراسر استان حدود چهار ميليارد ريال در سال است كه نشان دهنده موفقيت فعاليت هاي آموزشي و اشتغالزا در زندان هاي استان است.

ميرعلي اكبر بني هاشمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينكه صنايع نشسته در داخل زندان محدوديتي ندارد، زنداني با امكانات اوليه مي تواند با هنرمندي علاوه بر پركردن اوقات فراغت، زمينه كسب درآمد را نيز براي خود ايجاد كند.
وي اضافه كرد: در حال حاضر 10 درصد زندانيان آذربايجان غربي به اشتغال نشسته مشغول هستند كه در اين خصوص اقدامات خوبي به ويژه در زندان اروميه مهيا شده است.
وي از راه اندازي غرفه نمايش و فروش محصولات صنايع دستي زندانيان آذربايجان غربي در يكي از فروشگاه هاي معتبر شهر اروميه خبر داد و اظهار كرد: براي فروش توليدات زندانيان در بيرون از محدوده زندان تلاش داريم تا با ايجاد نمايشگاه دائمي در ساير شهرستانها وسايلي كه در داخل زندان ساخته مي شود، در معرض ديد عموم قراردهيم.
مديركل زندان هاي آذربايجان غربي گفت: با تحقق كامل اين امر در شهرستان هاي مختلف استان، علاوه بر نشان دادن توانمندي هاي زندانيان، محصولات توليدي آنان را نيز به بازار عرضه و به قيمت مناسب به نفع زنداني و خانواده وي به فروش برسانيم.
به گزارش ايرنا، اداره كل زندان هاي آذربايجان غربي در سال هاي اخير آموزش هاي مهارتي را با همراهي اداره كل آموزش فني و حرفه اي اجرايي كرده كه با اين امر صدها مهارت آموز كارت مهارت دريافت كرده اند.
اشتغال نشسته به اشتغالي گفته مي شود كه نياز به خروج زنداني از زندان وجود ندارد و با تامين مواد اوليه، كار در داخل زندان صورت مي گيرد.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني