۷ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۰۲
کد خبر: 82647518
T T
۰ نفر
مصلحي: دولت و دستگاه هاي اداري براي اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي تلاش كنند

يزد - ايرنا - وزير اطلاعات دولت دهم گفت: مهمترين نياز امروز كشور در شرايط فعلي اجرايي شدن سياست هاي اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد مقام معظم رهبري است، بنابراين دولتمردان و مديران دستگاه هاي اجرايي بايد در اين ارتباط تلاش كنند.

حجت‌الاسلام حيدر مصلحي دوشنبه شب در مراسم بزگداشت آيت‌الله سيد جواد مدرسي در مسجد بياق خان بازار شهر يزد افزود: تحقق اقتصاد مقاومتي به عزم جدي همگان و مسئولان اجرايي نياز دارد.
مرحوم مدرسي يكي از علماي معروف و به خوش نامي نزد مردم يزد معروف بود.
وي با بيان اينكه عده اي با موضوع اقتصاد مقاومتي فقط در حد شعار اقدام و با آن بازي مي كنند، ادامه داد: اقتصاد مقاومتي همان تكيه به ظرفيت هاي داخلي كشور و بهره گيري از تمام آنهاست .
وزير سابق اطلاعات با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار اخير روحانيان با معظم له يادآور شد: برخي خيال مي كنند انقلاب به پايان رسيده است و مفهوم انقلابي بودن ديگر ارزشي ندارد .
مصلحي اظهار كرد: انقلابي بودن يك ارزش و نياز مهم و هميشگي در نظام و انقلاب شكوهمند اسلامي است، بايد همچنان در بين مردم و مسئولان اجرايي وجود داشته باشد و كم رنگ نشود.
وي تصريح كرد: كساني كه اعتقاد دارند ديگر انقلابي بودن و تحقق اهداف عاليه و ارزش هاي ديني و انقلابي در كشور معنا و مفهومي ندارد قطعا به نظام و انقلاب اسلامي خيانت مي كنند.
مصلحي در ادامه با گراميداشت خاطره شهداي هسته اي، گفت: جوانان مومن و انقلابي امثال احمدي روشن ها نقش مهمي در توسعه و به خصوص در موضوع اساسي هسته اي داشته اند.
وزير سابق اطلاعات با ابراز ناخرسندي از اينكه سال هاي اخير توسعه علمي كمي كند شده است، گفت: فعاليت هاي علمي بايد با بهره گيري از نيروهاي بومي و انقلابي روز به روز گسترش يابد.
مصلحي با اشاره به اينكه دشمنان همواره به دنبال دستيابي به منافع خود هستند و همچنان به تحريم ها عليه ايران ادامه مي دهند، افزود: تحريم‌هاي ظالمانه آمريكايي‌ها عليه ما ادامه دارد و بايد با فعاليت بيشتر و تلاش هاي علمي در مسير خود كفايي كشور و خنثي كردن اهداف استكبار فعاليت كرد.
وي همچنين به پيشرفت هاي علمي در اروپا اشاره كرد و گفت: پيشرفت‌هاي علمي كنوني در اروپا تكرار همان علومي است كه از مسلمانان به يغما بردند مثل كتاب قانون ابوعلي سينا كه در دنياي غرب محور علم پزشكي شد.
مصلحي به اهميت وجود روحيه كار و فعاليت در جامعه اسلامي و بي تفاوت نبودن به مسايل كشور اشاره كرد و گفت: مديران اجرايي هيچگاه نبايد در برابر مفاسد مختلف در كشور به خصوص در حوزه اقتصادي سكوت كنند بايد با مروجان آن برخورد كنند.
وي با گراميداشت خاطر مرحوم آيت الله مدرسي افزود: اين روحاني وارسته همواره با جوانان انقلابي همراه و مانوس بود بنابراين بايد اين روحيه ، حمايت ها و همراهي نيز ادامه داشته باشد و جوانان بدون تاثير پذيري از جريان و فضاسازي ها همواره در خدمت نظام باشند و در مسير ولايت حركت كنند.
وزير سابق اطلاعات به دوران دفاع مقدس و نقش بي نظير جوانان مومن و انقلابي در آن زمان اشاره كرد و يادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان مومن با صلابت پاي اهداف نظام ايستادگي كردند و امروز هم بايد همان روحيه ايثار و فداكاري در راه دين و ارزش هاي محفوظ بماند.
مصلحي با بيان اينكه راهپيمايي اربعين حسيني بايد همواره با حضور ميليوني مردم ولايتمدار به نحو با شكوهي برگزار شود به برخي توطئه ها و تحركات دشمنان در آن اشاره كرد و خواستار هوشياري در برابر آنها شد.
وي گفت: در اربعين سال گذشته سازمان اطلاعاتي آمريكا به 50 نفر از دانشجويان دانشگاه كوفه با پرداخت هزينه‌هاي بسيار فرمي در اختيارشان قرار داد كه از برخي از زايران نظرسنجي كنند كه چرا در اين مكان حضور پيدا كردند.
وزير اطلاعات دولت دهم افزود: همكاران ما در سازمان با عملياتي كه انجام دادند توانستند اطلاعات اين فرم‌ها و نتايج آن را به دست آورند و نتيجه فرم‌ها اين بود كه جمعيت 25 ميليوني در اين همايش جهاني بزرگ‌ترين تهديد براي آمريكاست.
مصلحي به نقش حضرت علي (ع) و فعاليت هاي ايشان در حكومت اسلامي اشاره كرد و بر لزوم هوشياري و حركت در مسير ائمه اطهار (ع) در مقابله با توطئه هاي استكبار جهاني عليه نظام تاكيد كرد.
7536*2047* 6075*خبرنگار:كاظم سبحان زاده** انتشار دهنده: زهرا هجيني نژاد
۰ نفر