۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82650894
T T
۰ نفر
افتتاح هشت طرح كشاورزي همزمان با هفته دولت در چابهار

زاهدان - ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار گفت: هشت طرح كشاورزي همزمان با هفته دولت با اعتبار60 ميليارد ريال در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

ايوب درويشي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين طرح ها شامل جاده هاي دسترسي به مزارع به طول 30 كيلومتر با اعتبار هفت ميليارد و 33 ميليون ريال، سيستم هاي آبياري نوين در سطح 73 هكتار با 6 ميليارد ريال، احياء و مرمت بندسارها با حجم 83 هزار متر مكعب با يك ميليارد و 303 ميليون ريال، است.
وي بيان كرد: ساخت استخر ذخيره آب، پوشش انهار سنتي به طول يك كيلومتر با 333 ميليون ريال و ساخت سردخانه و عمل آوري ماهي و ميگو از ديگر طرح هاي افتتاح شده هفته دولت در چابهار بود.
وي افزود: همچنين راه پنج روستاي شهرستان چابهار همزمان با هفته دولت آسفالت شد.
وي ادامه داد: اين طرح ها شامل بهره برداري از راههاي روستايي بخش مركزي چابهار با اعتباري افزون بر 19ميليارد ريال، بهره برداري از راه روستايي گومازي سنجر، با اعتبار 44 ميليارد ريال، بهره برداري از سه راه روستايي بخش مركزي به طول ١٠ كيلومتر و اعتبار 55 ميليارد ريال، 30 كيلومتر راه دسترسي به مزارع كشاورزي با اعتبار هفت ميليارد و 600 ميليون ريال و بهره برداري از راه روستاي الدادزهي بخش پلان به نوبنديان، است.
فرماندار چابهار گفت: در مجموع 69 پروژه عمراني، بهداشتي درماني، توليدي و اشتغالزايي، كشاورزي، مسكن مدد جويان تحت پوشش بهزيستي و كميته امداد، عمران شهري و روستايي، شيلاتي و آموزشي با اعتبار 317 ميليارد و 113 ميليون ريال همزمان با هفته دولت در چابهار به بهره برداري رسيد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: اكبر نوري