۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82653127
T T
۰ نفر

افزایش ضریب باروری باروش آزمایشگاهی دررویان اراك

۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82653127
افزایش ضریب باروری باروش آزمایشگاهی دررویان اراك

اراك - ایرنا - مسئول مركز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مركزی گفت: ضریب تحقق باروری با روش های دقیق آزمایشگاهی و فناوری نوین در مركز رویان اراك افزایش یافت.

دكتر علی اصغر غفاری زاده روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در روش های آزمایشگاهی فعلی كشور برای بارداری موفق باید 10 تا 12 تخمك از فرد متقاضی گرفته شود اما، در رویان اراك با گرفتن یك تخمك از بیمار بارداری موفق و تولد نوزاد عملی شده است.
وی توضیح داد: در روش آزمایشگاهی اعمال شده در رویان اراك با استفاده از یك تخمك مراجعه كننده، باروری و تولد نوزاد سالم دختر رخ داد.
مسئول مركز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مركزی، علت این موفقیت را انجام آزمایش های دقیق و استفاده از فناوری نوین در مركز درمان ناباروری اراك عنوان كرد و گفت: استفاده از یك تخمك در باروری دوم و سوم اتفاق می افتد كه در این نمونه در مرحله اول موفقیت آمیز بوده است.
وی اظهار كرد: این زوج با احتمال بارداری ضعیف برای نخستین تجربه فرزندآوری با كنترل و مراقبت موفق شدند بعد از گذراندن 9 ماه، فرزندی سالم داشته باشند.
مسئول مركز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مركزی گفت: داشتن تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی و نیروهای مجرب می تواند به كاهش دامنه خطا كمك كند كه این مهم با به كارگیری وسایل مدرن در ماه های آتی عملیاتی خواهد شد.
غفاری زاده افزود: این مركز دارای بخش‌های تخصصی زنان و نازایی است كه خدماتی همچون سونوگرافی واژینال، لاپاراسكوپی، هیستروسكوپی، كورتاژ تشخیصی، تخلیه كیست تخمدان، شروع سیكل‌های درمانی ICSI، IVF، IUI و سایر جراحی‌های تخصصی را ارائه می‌دهد.
وی گفت: در بخش تخصصی مردان(آندرولوژی) آزمایش‌های هورمونی و همچنین اسپرموگرام و اقدامات درمانی لازم دارویی یا جراحی انجام می‌شود و بخش مشاوره ناباروری به منظور افزایش آگاهی زوج ها از انواع مشكلات ناباروری آشنا ساختن آنان با سیستم‌های درمانی و حمایتی و امكانات موجود در این مركز راه‌اندازی شده است.
مسئول مركز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری جهاد دانشگاهی استان مركزی گفت: بخش‌های ژنتیك و مشاوره ژنتیك، مشاوره روانشناسی و آزمایشگاه جنین شناسی، مركز تصویربرداری ناباروری و آزمایشگاه روتین از دیگر بخش‌های این مركز فوق تخصصی است.
غفاری زاده افزود: روزانه در حدود 40 زوج نابارور به این مركز مراجعه می كنند و این مركز علاوه بر ارایه خدمات به داخل استان، به سایر مناطق كشور نیز سرویس می دهد.
وی اظهار كرد: مركز تحقیقاتی درمانی رویان، آبروی علمی استان مركزی است و استاندارد خدمات این مركز با دیگر مراكز معتبر كشور برابری می‌كند.
وی بیان كرد: تمامی اقدامات و خدمات مربوط به درمان ناباروری از كلی‌ترین اقدامات تا جزیی‌ترین همه در این مركز با كادر درمان مجهز و بومی استان انجام می‌شود.
كار ساخت و تجهیز مركز فوق تخصصی درمانی و تحقیقاتی ناباروری جهاد دانشگاهی استان مركزی از سال 89 آغاز شد و اكنون این مركز به متقاضیان درمانی از استان های قم، لرستان و خوزستان خدمات ارایه می دهد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
۰ نفر