۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۱۱
کد خبر: 82653910
T T
۰ نفر
ظریف: ایران می تواند شریك خوب و مطمئنی برای آفریقای جنوبی در منطقه باشد

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه در دیدار رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی، این كشور را دوست ایران به ویژه در دوران تحریم ها دانست و گفت: ایران می تواند شریك خوب و مطمئنی برای آفریقای جنوبی در منطقه باشد.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف بعد از ظهر امروز -یكشنبه- در دیدار خانم «بالكا ام بته» رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی خواستار توسعه همكاری های دو كشور در تمامی زمینه ها به ویژه همكاری های بانكی شد.
وزیر امور خارجه در این دیدار، از آفریقای جنوبی به عنوان كشوری دوست كه در شرایط سخت و بویژه در دوران تحریم ها به كمك و یاری جمهوری اسلامی ایران شتافت، یاد كرد.

** استقبال آفریقای جنوبی از توسعه همكاری های بانكی با ایران
«بالكا ام بته» رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی نیز در این دیدار از ایجاد تسهیلات و تلاش برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه، به ویژه در بخش همكاری های بانكی با ایران استقبال كرد.
وی همچنین از وجود ظرفیت های زیاد میان دو كشور و لزوم همكاری برای عملیاتی ساختن آن ظرفیت ها سخن گفت.
برگزاری كمیسیون همكاریهای مشترك، سفر آینده رئیس جمهوری كشورمان به آفریقای جنوبی، برجام و تحولات منطقه، به ویژه مساله فلسطین دیگر محورهای عمده مورد گفت و گو در این دیدار بودند.
به گزارش ایرنا، «بالكا ام بته» رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی كه روز گذشته -شنبه- در صدر یك هیات پارلمانی به ایران سفر كرده است با «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و «حسن روحانی» رئیس جمهوری نیز دیدار و در خصوص توسعه روابط دو جانبه و برخی مسائل بین المللی و منطقه ای گفت و گو كرد.
سیام**3070**1449**تنظیم كننده: داود نخ كوب نیاسر**انتشار دهنده: امیر كاردان راد
۰ نفر