۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82654263
T T
۰ نفر

بازگشت پيكر شهيد جنگجو به آغوش وطن

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82654263
بازگشت پيكر شهيد جنگجو به آغوش وطن

تبريز- ايرنا - پيكر مطهر شهيد والامقام «حسن جنگجو» مشهور به فهميده آذربايجان پس از 34 سال به وطن باز مي گردد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، پيكر مطهر شهيد جنگجو روز سه شنبه 14 شهريور ساعت 9 صبح در فرودگاه بين‌المللي تبريز در سالن حجاج با استقبال مردم ولايت‌مدار و شهيدپرور آذربايجان وارد تبريز مي‌شود.
مراسم وداع با اين شهيد عزيز همانروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد شهيد شمعچيان- خيابان عباسي بالاتر از توانير برگزار خواهد شد.
مراسم تشييع شهيد فهميده آذربايجان روز چهارشنبه 15 شهريور ساعت 9:30 از ميدان شهدا به سمت ميدان ساعت انجام مي‌شود.
مراسم بزرگداشت اين شهيد نيز روز پنج‌شنبه 16 شهريور از ساعت 17:30 تا 19:30 در مسجد شهيد شمعچيان برگزار مي‌شود.
خبرگزاري ايرنا رجعت پيكر مطهر شهيد والامقام «حسن جنگجو» را همچون قاسم ابن‌الحسن در نوجواني بزرگ شد، قد كشيد و تا خدا رسيد، پس از 34 سال غربت گرامي داشته و عظمت جاودانه او را ارج مي‌نهد.
به گزارش ايرنا، اين شهيد والامقام در يك خانواده مذهبي در تبريز به دنيا آمد و دوران شيرين كودكي را در محيط ساده خانواده سپري كرد و روز 29 بهمن 56 انقلاب اسلامي ايران فصل جديدي در زندگي وي آغاز شد.
با آغاز جنگ تحميلي او و چند تن از دوستان مسجدي عازم دزفول شدند و بعد از طي دوره آموزشي، مسؤولان مربوطه به علت كوچك بودن جثه و قد وي از اعزام او به خط مقدم جبهه خودداري كردند؛ ولي او اين آتش اشتياق را تاب نياورد و حضور در خط مقدم را بر اقامت در تبريز ترجيح داد و دوباره با اصرار بسيار وارد گروه شهيد چمران شد.
حسن در عمليات «فتح المبين» و«مسلم بن عقيل» شركت فعال داشت و در عمليات «مسلم بن عقيل» از ناحيه صورت و در عمليات «والفجر 4 »از ناحيه پا و برخي قسمت‌هاي بدن شديدا زخمي شده بود و هنوز كاملا بهبود نيافته بود كه دوباره عازم جبهه شد.
در موقع اعزام از او خواستند تا خوب شدن پايش صبر كند اما او چنين فرياد برآورد:« پاي برهنه با دشمن خواهم جنگيد.»
اين شهيد نوجوان در آخرين وداعش به خانواده گفت: «اين بار شهيد خواهم شد.» و خداحافظي كرد و رفت و در عمليات پيروزمندانه خيبر شركت كرد و همچنان كه گفته بود بنا به اظهار همسنگران خود پا برهنه در جزاير مجنون گام نهاد و جنگيد و به نداي سرور شهيدان، امام حسين(ع) و امام خميني(ره) لبيك گفت و در بستري از خون غلتيد و از جام شهادت سيراب شد.
از ۹۸۷۵ هزار شهيد آذربايجان شرقي هنوز پيكر ۵۰۸ نفر به وطن بازنگشته است.
تنظيم: پرويز انصاري ** انتشار: رستگار
3071/6183