۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۰
کد خبر: 82654570
T T
۰ نفر
راهيابي 9 گروه به جشنواره موسيقي عرفاني سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - معاون هنري و امور سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد سيستان و بلوچستان گفت: 9 گروه به جشنواره موسيقي عرفاني استان كه در سراوان برگزار مي شود راه يافتند.

بصير احمد ملازهي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: جشنواره هاي موسيقي عرفاني 18 تا 24 شهريور ماه در سراوان برگزار مي شود.
وي ادامه داد: هنرمندان شهرستان هاي مختلف نظير سراوان، سيب و سوران، مهرستان، نيكشهر، خاش و چابهار در اين جشنواره به هنرنمايي مي پردازند.
وي برگزاري جشنواره موسيقي عرفاني را از جمله برنامه هاي شاخص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان در دهه ولايت ذكر كرد.
وي افزود: موسيقي سنتي سيستان و بلوچستان همچون مشعلي فروزان به يادگار از دوره هاي مختلف فرهنگ و تمدن كهن ايران باستان را در اذهان به ارمغان مي آورد.
معاون هنري و امور سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد سيستان و بلوچستان گفت: طنين موسيقي سنتي و مذهبي اين استان از شمال تا جنوب يادآور خاطره هاي خوش و تلخي است كه برگرفته از احساسات پاك و دلنشين مردم غيور و مرزدار اين نطقه از ايران زمين است.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان با 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت و 187 هزار و 502 كيلومتر مربع وسعت پهناورترين استان كشور شناخته مي شود كه بنا به گفته علي اوسط هاشمي استاندار اين استان افزون بر 51 درصد جمعيت استان در روستاها و بقيه در شهرها سكونت دارند.
اين استان داراي 19 شهرستان است و افزون بر 1100 كيلومتر مرز زميني با كشورهاي افغانستان و پاكستان و 310 كيلومتر مرز دريايي در درياي عمان دارد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan