۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۰۴
کد خبر: 82656411
T T
۰ نفر
آغاز سفر نخستین قطار باربری «این چوان» چین به سمت ایران

پكن - ایرنا - اولین قطار باربری «این چوان» چین با ترك ایستگاه شهری به همین نام در مركز منطقه خودمختار «نینگ شیا»، سفر خود را در چارچوب اجرای طرح جاده ابریشم نوین با عنوان «یك كمربند - یك راه» به سمت پایتخت ایران آغاز كرد.

به گزارش ایرنا، این دومین بار است كه چین دست به چنین حركتی در راستای برنامه راه ابریشم می زند و قطار قبلی سال گذشته پس از ۱۴ روز و طی كردن مسیری بالغ بر 10 هزار كیلومتر از شهر «یی وو» وارد تهران شده بود.
بر اساس گزارش رسانه های چین، در جریان حركت قطار «این چوان» به سمت كشورمان كه از دیروز سه شنبه آغاز شده، مراسمی نیز به واسطه راه اندازی این مسیر ریلی باربری جدید میان دو كشوری كه ارتباط دیرینه ای در مسیر جاده ابریشم دارند، برگزار شد.
این اولین بار است كه چنین قطار باربری از این منطقه خودمختار مسلمان نشین در شمال غرب چین راهی ایران می شود و با این اقدام این مسیر ریلی برای ارتباطات تجاری میان دو كشور گشوده شد.
این بخشی از برنامه راه ابریشم چین است كه این كشور قول داده است با سرمایه 124 میلیارد دلاری آن را به پیش برده و همكاری گسترده ای با كشورهای این حوزه داشته باشد.
این قطار باربری حامل 50 كانتینر با كالاهایی مانند ماشین آلات، قطعات یدكی خودرو ، اقلام مصرفی روزمره، سرامیك و ابزار آلات شیشه ای است.
روزنامه مردم ارگان حزب حاكم چین نیز روز چهارشنبه گزارش كرده است كه این قطار از طریق كشورهای قزاقستان و تركمنستان و پس از ۱۵ روز طی مسیر وارد تهران پایتخت ایران می شود.
«لیانگ هوا» از مسوولان شركتی كه برنامه ریزی این سفر را بر عهده دارد، گفت كه این قطار با هزینه كمتر و صرف جویی بیشتر، اقلام را به ایران می رساند و فاصله حمل آن از كشتی ۲۰ روز كوتاهتر است.
مسوولان منطقه خودمختار و مسلمان نشین نینگ شیا چین می گویند كه با راه اندازی این مسیر ریلی ارتباطات تجاری با آسیای غربی و آسیای مركزی افزایش خواهد یافت.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی