۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۴
کد خبر: 82656539
T T
۰ نفر
مه صبحگاهي شعاع ديد را در آبادان و خرمشهر به 800 متر كاهش داد

آبادان - ايرنا - وقوع پديده شرجي همراه با مه صبحگاهي در صبح روز چهارشنبه در آبادان و خرمشهر شعاع ديد را به كمتر از 800 متر كاهش داد.

به گزارش ايرنا مه غليظ صبحگاهي در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر در صبح چهارشنبه فراگرفت و موجب كندي تردد خودروها در جاده‌هاي اين منطقه شد.
كاهش ميدان ديد افقي همچنين باعث شد تا صيادان شهرهاي اروندكنار، آبادان و چوئبده كه در اروندرود و بهمنشير و صيدگاه هاي خليج فارس اقدام به صيد ماهي مي كنند صبح چهارشنبه از اول وقت به دريا نروند و تا برطرف شدن وضعيت جوي در بندرگاه‌ها لنگر اندازند.
رييس اداره هواشناسي آبادان گفت:رطوبت هوا در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر در روز يكشنبه به 94 درصد رسيد.
علي تابع الحجه به ايرنا گفت:به دنبال وقوع پديده شرجي در منطقه، ميدان ديد در فرودگاه آبادان به 800 متر كاهش يافت.
وي اظهاركرد:بررسي نقشه هاي پيش يابي، جنوبي شدن جريانات و نفوذ مجدد رطوبت را تا اواخر هفته نشان مي دهند كه باعث وقوع مجدد شرجي در منطقه خواهد شد.
تابع الحجه هواي شهرستان هاي آبادان و خرمشهر را صاف همراه با مه رقيق و غبار محلي اعلام كرد و بيان داشت:بيشترين و كمترين ميزان دماي هوا در 24 ساعت گذشته در اين منطقه به ترتيب 46 و 27 درجه بود.
شرجي به هوايي پر از نم و دم به همراه دماي بالا گفته مي شود و پديده‌اي است جوي در خليج فارس و كرانه‌هاي آن كه معمولاً از فروردين و ارديبهشت به صورت محدود آغاز مي شود و در اواخر تابستان به اوج مي رسد.
3015 / 6037
خبرنگار: عدنان جواهري ** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي