۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۶
کد خبر: 82656823
T T
۰ نفر
پرداخت 374 ميليارد ريال تسهيلات توسط يانك توسعه تعاون استان اردبيل

اردبيل - ايرنا - مدير شعب بانك توسعه تعاون استان اردبيل گفت: اين بانك حامي فعاليت هاي اقتصادي و سرمايه گذاري در بخش تعاون است و در پنج ماهه امسال 374ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت كرده است.

مسعود كردستاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بانك توسعه تعاون با هدايت نقدينگي به سمت توليد و اشتغال دنبال تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل مي باشد و در اين راستا با اتخاذ سياست انبساطي كمك به بالندگي تعاوني ها را مد نظر قرار داده است.
وي اضافه كرد: تسهيلات اعطا شده در پنج ماهه سال جاري در بخش بازرگاني 13 درصد ،در بخش خدمات 20 درصد ،در بخش صنعت و معدن 20 درصد ،در بخش كشاورزي 44 درصد و در بخش املاك و ساختمان 3در صد بوده است .
كردستاني ميزان تسهيلات ارايه شده در سال گذشته را 480 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: تسهيلات ارايه شده به متقاضيان در پنج ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته30 درصد افزايش داشته است.
مدير شعب بانك توسعه تعاون استان اردبيل درباره پرداخت تسهيلات ازدواج در استان نيز گفت: پرداخت وام ازدواج يكي از اولويت هاي اين بانك است بطوريكه 438 مورد وام ازدواج در اين مدت به متقاضيان پرداخت شده است.
وي درخصوص پرداخت تسهيلات رونق توليد در استان افزود: سال گذشته 26 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد در قالب 16 فقره به واحدهاي توليدي استان پرداخت شد.
مدير شعب بانك توسعه تعاون استان افزود: بدهكاراني كه از تاريخ 13 شهريور ماه تا پايان مهر ماه بدهي خود را تسويه كنند از بخشودگي 6درصدي بهره مند خواهند شد و آنهايي هم كه امكان تسويه بدهي خود را ندارند مي توانند از مزايا و ابزارهاي ديگر بخشودگي جرايم استفاده كنند .
كردستاني مبلغ تسهيلات اعطايي بانك توسعه تعاون استان اردبيل در طول خدمت دولت تدبير و اميد را بيش از 2 هزار و 50 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: از اين مبلغ يك هزار و 420 ميليارد ريال تسهيلات در قالب تشكيل پرونده هاي جديد و 630 ميليارد ريال در قالب تسهيلات امهالي به متقاضيان و تعاونگران پرداخت شده است.
مديرشعب بانك توسعه تعاون استان اردبيل ، صندوق ضمانت سرمايه گذاري تعاون را فرصت مغتنمي براي تعاوني هايي كه مشكل ارائه تضمين به بانك ها ر ا دارند عنوان كرد و گفت: نمايندگي اين صندوق در بانك توسعه تعاون اين استان مستقر است و اتحاديه ها و شركت هاي تعاوني كه براي اخذ تسهيلات خود مشكل ارائه تضمين به بانك ها را دارند مي توانند از اين طريق اقدام كنند.
او افزود: بانك توسعه تعاون با اخذ مجوز لازم از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران آماده ارائه خدمات ارزي به تعاونگران و ساير فعالان اقتصادي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي مي باشد و در اين زمينه مي تواند خدمات ارزي با افتتاح انواع حساب هاي ارزي ، خريد و فروش ارز ، گشايش اعتبارات اسنادي ، حواله ارزي ، برات اسنادي و تامين مالي ارزي را ارائه داد.
وي گفت: علاوه بر اين خدمات ، شركت صرافي بانك توسعه تعاون آماده ارائه خدمات صرافي به مشتريان ارزي بانك مي باشد.
بانك توسعه تعاون استان اردبيل از سال 88 راه اندازي شده و داراي 10 شعبه و يك باجه است و با 92نفر پرسنل خدمات بانكي را به مشتريان ارائه مي دهد .
خبرنگار:يعقوب شاددل **انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257