۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
کد خبر: 82657201
T T
۰ نفر
ايجاد 50 هزار فرصت شغلي با تسهيلات بانك توسعه تعاون / پرداخت سه هزار ميليارد ريال براي خريد تضميني گندم

مشهد- ايرنا- مدير امور اعتباري و سرمايه گذاري بانك توسعه تعاون كشور گفت: از ابتداي سال گذشته تا كنون 80 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه از سوي شعب اين بانك پرداخت شده كه طي آن 50 هزار فرصت شغلي جديد در كشور ايجاد شده است.

حميدرضا البرزي روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در مشهد افزود: مشاغل ايجاد شده اغلب در بخش هاي صنعت، كشاورزي و خدمات بوده است.
وي اظهار كرد: در راستاي حفظ اشتغال موجود و همچنين ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، 14 قرارداد به ارزش هفت هزار و 500 ميليارد ريال در بخش هاي توليدي منعقد شده است.
وي با بيان اينكه در زمينه اشتغال پايدار 15 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است گفت: اين تسهيلات با سود اندك و هدف توسعه و افزايش ظرفيت هاي اشتغال در اختيار روستائيان قرار گرفته است.
البرزي با اشاره به تسهيلات تكليفي بانك مركزي براي بانك توسعه تعاون در سال جاري افزود: اين تسهيلات در بخش كميته امداد امام خميني (ره)، بهزيستي، ازدواج و خريد تضميني گندم كشاورزان است كه تاكنون موفق به پرداخت 70 درصد اين تسهيلات به ميزان 900 ميليارد ريال شده ايم.
وي اظهار كرد: براي خريد تضميني گندم سه هزار ميليارد ريال پرداخت شده و با اجراي طرح ضربتي پرداخت وام ازدواج نيز تمام متقاضيان اين وام در اين بانك تعيين تكليف شده اند.
وي در باره عملكرد شعب استاني بانك توسعه تعاون گفت: نسبت مطالبات غيرجاري در تسهيلات پرداختي در برخي استان ‌ها شاخص بوده و سه استان خراسان رضوي، خراسان جنوبي و خراسان شمالي بهترين عملكرد در ميان 31 استان كشور را داشته ‌اند.
مدير امور شعب بانك توسعه تعاون استان خراسان رضوي نيز در اين نشست گفت: با هدف افزايش توان اقتصادي بخش تعاون، بيشترين تسهيلات پرداختي مربوط به بخش صنعت، معدن و كشاورزي بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 88 درصد افزايش داشته است.
احمد محمدي افزود: هدف اين بانك، تخصيص منابع و كمك به تامين سرمايه كارآفرينان و افراد جوياي كار است كه به منظور اشتغال جديد در تحقق توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملي گام برمي دارند.
وي اظهار كرد: آن دسته از بدهكاران به اين بانك كه نسبت به تسويه غير جاري خود اقدام كنند از بخشودگي كامل جرايم تاخير برخوردار مي شوند و تمام بدهكاران كه نسبت به تعيين تكليف بدهي خود اقدام كنند از مساعدت تسويه بدهي برخوردار خواهند شد.
وي گفت: بانك توسعه تعاون در تمام زمينه هاي ارزي فعال است بطوري كه از ابتداي امسال تاكنون بيش از 28 ميليون دلار اعتبارات اسنادي خارجي گشايش نموده و بيش از پنج ميليون دلار حواله ارزي صادر كرده كه تمام آن در بخش صنعت و معدن و در راستاي توليد و اشتغال بوده است.
بانك توسعه تعاون در اجراي اصل 44 قانون اساسي 15 مرداد سال 1388با سرمايه اوليه پنج هزار ميليارد ريال تشكيل شد.
اين بانك هم اكنون 400 شعبه در كشور دارد كه 18 شعبه آن در استان خراسان رضوي مستقر است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسين عباسي ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
۰ نفر