۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۱۹
کد خبر: 82657526
T T
۰ نفر
85 نفر در آب هاي ساحلي شمال كشور غرق شده اند

آستارا - ايرنا - رئيس فدراسيون نجات غريق و غواصي غرب آسيا و اقيانوسيه و نائب رئيس فدراسيون نجات غريق ايران گفت: در پنج ماه نخست امسال، 85 نفر در آب هاي ساحلي شمال كشور غرق شده اند و با تلاش هيات هاي نجات غريق، سه هزار و 774 نفر نجات يافته اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهروز اسفندياري عصر چهارشنبه در جلسه هيات هاي نجات غريق استان هاي گيلان و مازندران كه در اداره ورزش و جوانان آستارا برگزار شد، افزود: 534 عضو هيات نجات غريق در 133 طرح سالمسازي استان هاي مازندران، گيلان و گلستان مستقر هستند.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه بيشتر غرق شدگان در 596 منطقه خطر آفرين نوار ساحلي شمال كشور جان خود را از دست داده اند، اضافه كرد: در پنج ماه نخست امسال، 52 نفر در نوار ساحلي استان مازندران و 33 نفر در گيلان غرق شده اند و خوشبختانه در اين مدت در استان گلستان، كسي غرق نشده است.
اسفندياري با اشاره به اينكه ساماندهي طرح هاي سالمسازي و پرداخت بموقع حقوق اعضاي هيات هاي نجات غريق بايد در دستور كار دستگاه هاي متولي باشد، اظهار كرد: سال گذشته 41 ميليون نفر از استان هاي شمال كشور ديدن كرده اند كه 85 درصد از اين جمعيت در ساحل ها حضور يافته بودند و بايد از اين ظرفيت به درستي استفاده شود.
وي ادامه داد: بودجه هايي كه به ساحل ها اختصاص مي يابد، بايد در ساماندهي بيش از پيش طرح هاي سالمسازي و شناگاه ها هزينه شود.
اسفندياريدر بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به اعزام تيم شناي ايران در 26 شهريورماه جاري به مسابقات آسيايي شناي داخل سالن در تركمنستان تصريح كرد: شش نفر از عوامل اجرايي اين مسابقات، عضو فدراسيون نجات غريق ايران هستند.
وي خاطرنشان كرد: فدراسيون نجات غريق كشورمان، آمادگي برگزاري مسابقات نجات غريق با شركت كشورهاي آسياي ميانه را در آستارا دارد.
طول نوار ساحلي كشور حدود پنج هزار و 800 كيلومتر است كه 890 كيلومتر آن مربوط به استان هاي گيلان، مازندران و گلستان است.
گيلان از چابكسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 280 كيلومتر نوار ساحلي دارد. شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعيت به عنوان يكي از 20 شهر گردشگرپذير كشور در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و در 18 و نيم كيلومتر نوار ساحلي آن، سه شناگاه در طرح سالمسازي دريا ايجاد شده است.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7105 / 7124 / 2007
۰ نفر