۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82658129
T T
۰ نفر

چاقي و سوء تغذيه 2 چالش حوزه تغذيه در ايران

۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹
کد خبر: 82658129
چاقي و سوء تغذيه 2 چالش حوزه تغذيه در ايران

مشهد- ايرنا- مدير منطقه اي حوزه تغذيه سازمان بهداشت جهاني گفت: چاقي و سوء تغذيه 2 چالش مهم ايران در حوزه تغذيه به شمار مي رود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشكي مشهد، دكتر ايوب الجواده روز پنجشنبه در دومين روز از همايش بين المللي 'تغذيه از تحقيقات علوم پايه تا مداخلات باليني' در مشهد با اشاره به مشكلات تغذيه اي در ايران افزود: كمبود ريزمغذي ها از جمله آهن و ويتامين ها از مشكلات سوء تغذيه در ايران است.
وي اظهار كرد: اضافه وزن و چاقي چالش بزرگي است كه اكنون بسياري از كشورها با آن دست به گريبانند و اين امر منجر به افزايش بيماريهاي غير واگير و ديابت در جامعه شده است.
وي با تاكيد بر لزوم اجراي برنامه هاي پيشگيري در حوزه تغذيه گفت: اين بدان معناست كه بايد سبك زندگي سالم شامل تغذيه سالم، كاهش مصرف شكر، نمك و چربي، افزايش مصرف ميوه و سبزي و تحرك كافي ترويج داده شود.
وي اين همايش بين المللي را فرصتي ارزشمند براي بهبود وضعيت تغذيه در دنيا با حضور متخصصان اين رشته عنوان كرد.
همايش مزبور به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي مشهد با همكاري سازمان هاي بين المللي تا 17 شهريور ماه در مشهد ادامه دارد.
در اين همايش كه با همكاري سازمانهاي بين المللي از جمله سازمان بهداشت جهاني، يونسكو، انجمن بيولوژي مولكولي آمريكا و انجمن تغذيه اندونزيايي برپا شده 40 سخنران از كشورهاي فرانسه، مالزي، ايتاليا، مصر، سوئيس، آمريكا، انگليس، اتريش، پاكستان و افغانستان حضور دارند.
شخصيت هاي علمي برجسته اي همچون پروفسور سالوادور نامزد جايزه نوبل از انگلستان، پروفسور پارك نماينده يونيسف در ايران و نماينده سازمان بهداشت جهاني در قاهره از مهمانان برجسته اين همايش هستند.
از مجموع 745 مقاله پذيرفته شده، 120 مقاله در قالب سخنراني و 625 مقاله در قالب پوستر با موضوعاتي همچون سرطان، چاقي، سندروم متابوليك، تغذيه در بيماران قلبي و مغزي، تغذيه در بيماران خاص و نانوفوتها در اين همايش ارائه مي شود.
3027 / 6053 خبرنگار: مريم انجيدني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
۰ نفر