۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۰
کد خبر: 82660655
T T
۰ نفر
آغاز جشنهای روز ملی سینما از مشهد/ اعطای نشان به فعالان برجسته سینما
مشهد- ایرنا- جشنهای روز ملی سینما عصر یكشنبه طی مراسمی با حضور رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از هنرمندان سینمای كشور و استاندار خراسان رضوی در مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز شد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام جشنهای روز ملی سینما از این خطه كلید زده شد.
سید سعید سرابی افزود: مشهدالرضا بهاری است در سینمای ایران و در پایتخت فرهنگی جهان اسلام گامهای رو به جلویی برای اعتلای سینمای خراسان برداشته شده است.
وی استقبال تماشاچیان را از اكران فیلمها در سالنهای سینمای خراسان رضوی، برگزای فاخر جشنواره های سینمایی و جشنواره فیلم فجر و حضور موفق سینماگران جوان در مجامعه ملی و بین المللی از شاخصهای برجستگیهای سینمای این خطه بیان كرد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار امیدواری كرد با همدلی و تعامل بین بخشهای مختلف حاكمیتی، مدیریت شهری و سایر بخشهای مدیریتی در جهت خدمتگذاری به سینماگران مسیر رو به پیشرفت استوارتر از همیشه ادامه یابد.
همچنین در این مراسم 'نشان مشهد 2017' به سهید سهیلی كارگردان خراسانی سینما، محمدرضا صباغ فیلمساز خراسانی، امیرحسین صفرلی فعال خراسانی در عرصه هنر سینما و احمدرضا درویش كارگردان و پیشكسوت مشهدی سینمای ایران اعطا شد. در این مراسم از فیلمسازان برتر خراسانی نیز تقدیر شد.
21 شهریور 'روز ملی سینما' نامگذاری شده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسین كریم زاده
7505/1858