۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82661188
T T
۰ نفر

اكران فيلم هاي منتخب جشنواره فيلم سبز در كردستان

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82661188
اكران فيلم هاي منتخب جشنواره فيلم سبز در كردستان

سنندج - ايرنا- مديركل اداره حفاظت محيط زيست كردستان گفت: 10 فيلم و مستند برتر ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم سبز در شهرستان هاي مختلف استان اكران مي شود.

عبدالوحيدرياضي فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين فيلم ها همزمان با برگزاري جشنواره بين المللي فيلم سبز و در شهرستان هاي سنندج، سقز، مريوان، قروه و بيجار و برخي روستاهاي استان اكران مي شود.
وي اضافه كرد: اكران اين فيلم ها با هدف فرهنگ سازي و ارتقاي آگاهي هاي مردم و در حوزه محيط زيست برگزار مي شود.
وي اظهار كرد: براي نخستين بار با توجه به حضور تعداد زيادي از مهمانان و گردشگران در مريوان، فيلم ها و مستندهاي برتر جشنواره فيلم سبز در محدوده تفرجگاهي اطراف تالاب زريبار مريوان نيز به نمايش درمي آيند.
به گفته وي اكران فيلم هاي جشنواره براي اساتيد دانشگاه و دانشجويان، متخصصين محيط زيست، اعضاي انجمن هاي زيست محيطي، هنرمندان و فيلم سازان استان و برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلم ها و اكران فيلم در تعدادي از روستاهاي بزرگ استان و مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از برنامه هاي ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم سبز در استان كردستان است.
جشنواره بين المللي فيلم سبز ايران به دبيري فرهاد توحيدي ۱۸ تا ۲۴ شهريور در تهران و همزمان در مراكز استان ها و شهرها، در بيش از ١۵٠ مركز اكران سينمايي برگزار مي شود.
اين جشنواره مهم ترين رويداد فرهنگي حفظ محيط زيست در منطقه خاورميانه بوده و بر اساس اعلام دبيرخانه آن ٢٧٨ فيلم خارجي و ۵۲۴ فيلم ايراني به جشنواره فيلم سبز ارسال شده است.
فيلم مستند 'هاواري مه لو چكه كان' ساخته جمشيد فرجوند فردا و عكس هاي از آرمان منبري، فرشيد اردلان و جمشيد فرجوند فردا از استان كردستان به بخش داوري اين جشنواره راه پيدا كرده اند.
خبرنگار: عبدالله رحماني
3020