۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82661294
T T
۰ نفر
پرداخت 256 ميليارد ريال از مطالبات گندم كاران چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري گفت: 256 ميليارد ريال از مطالبات گندم كاران استان بابت خريد گندم از كشاورزان پرداخت شده است.

كيقباد قنبري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين ميزان طلب كشاورزان بابت خريد گندم تا 24 مردادماه سال جاري است و مابقي طلب كشاورزان براساس ثبت در سيستم پرداخت مي شود.
به گفته وي، خريد تضميني گندم در چهارمحال و بختياري از 15 خردادماه در 34 مركز آغاز شده و اكنون مراكز جانبي تعطيل و تنها در مركز سيلوي فرخشهر ادامه دارد.
وي با بيان اينكه خريد تضميني گندم تا اواخر مهرماه جاري ادامه دارد، افزود: از زمان آغاز طرح خريد تضميني گندم تاكنون 64 هزار و 777 تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان خريداري شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل يك درصد رشد دارد.
قنبري پيش بيني كرد: امسال افزون بر 70 هزار تن گندم به قيمت هر كيلوگرم 13 هزار ريال از كشاورزان خريداري شود.
وي افزود: سال گذشته در اين طرح 69 هزار و 571 تن گندم از كشاورزان خريداري شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 18درصد رشد دارد.
به گزارش ايرنا، امسال از 112 هزار تن گندم توليدي در چهارمحال و بختياري بين 70 تا 75 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان به صورت تضميني خريداري و ذخيره سازي مي شود.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني چهارمحال و بختياري خريد محصول كلزا را از ديگر برنامه هاي اين شركت عنوان كرد و گفت: امسال 636 تن كلزا از كشاورزان خريداري شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 354 درصد رشد نشان مي دهد.
قنبري با بيان اينكه قيمت هر كيلوگرم كلزاي خريداري شده از كشاورزان را 27 هزار و 830 ريال است، ادامه داد: تمامي مطالبات كلزا كاران پرداخت شد.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:جهانبخش صفر ي
7361/6021