۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷
کد خبر: 82662529
T T
۰ نفر
رئیس پلیس پیشگیری ناجا:وقوع جرائم در كشور چهاردرصد كاهش یافت

اردبیل- ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امسال میزان وقوع جرائم در سطح كشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد كاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمد شرفی روز سه شنبه در همایش رئیسان كلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان اردبیل افزود: همچنین در پنج ماه امسال وقوع سرقت سه درصد، سرقت مسلحانه و جرائم خشن هم از نظر كمی نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش نشان می دهد.
وی اظهار كرد: در این مدت آمار سرقت دسته جمعی و نزاع دسته جمعی و فردی در كشور افزایش پیدا كرده است كه نوع برخورد دستگاه قضایی و انتظامی در این امر تاثیر دارد و باید برای جلوگیری از افزایش جرائم در جامعه كار فرهنگی انجام شود.
وی بیان كرد: آمار جرائم راهنمایی و رانندگی در كشور نسبت به سایر جرائم بیشتر است و گاهی تصادفات منجر به ایجاد درگیری و نزاع و جرح نیز می شود.
وی میزان وقوع جرائم، آسیب های اجتماعی، آشفتگی اجتماعی، توانمندی پلیس و میزان تعامل و همكاری بین دستگاه ها را شاخص های مهم امنیت عینی در جامعه برشمرد و اضافه كرد: وجود پلیس مقتدر، تعامل و همكاری خوب دستگاه ها و و ویژگی های خاص مردم خوب كشورمان باعث شده است كشور ما از لحاظ كنترل و جلوگیری از وقوع جرم در كشور نسبت به سایر كشورهای منطقه در وضعیت مناسبی قرار بگیرد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینكه تنها پیشگیری به روش سخت از جرم پاسخگو نیست بلكه آنچه اهمیت زیادی دارد پیشگیری مشاركتی است، اظهار كرد: در این راستا 700 موسسه خصوصی و مردم نهاد كمك حال پلیس در كشور است و یكصد هزار نفر نگهبان مردمی بخشی از وظایف محول به پلیس را انجام می دهد.
وی اضافه كرد: پلیس افتخاری هم در كنار پلیس و كمك كننده پلیس است به طوری كه بخش مشاوره و مددكاری نیروی انتظامی به اینها محول شده و 80 درصد پرونده های ارجاعی به آنها منجر به سازش شده است.
سردار شرفی با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری گفت: با تاكید فرمانده كل قوا در آن دیدار امسال توجه ویژه به كلانتری ها در اولویت نیروی انتظامی قرار گرفته است.
وی افزود: براین اساس شورایعالی تحول پاسگاه ها تشكیل شده است و هشت كمیته زیر نظر این شورا در ابعاد مختلف برای ارتقای سطح خدمات كلانتری ها و پاسگاه های انتظامی برنامه ریزی می كنند.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: یكی دیگر از اولویت های نظام تقویت و حراست از مرزهاست به طوری كه امسال از نظر كمی و كیفی، زیرساخت ها، تجهیزات و تسلیحات مرزبانی ها ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

*** استان اردبیل جزو سه استان پاك كشور است***
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در بررسی شاخص های عملكرد نیروی انتظامی در تامین امنیت استان اردبیل جزو سه استان برتر كشور است به طوری كه در پنج ماهه امسال نسبت به پارسال در این استان جرائمی مانند سرقت، جرائم خشن، شرارت و سرقت به عنف كاهش مطلوبی داشته است.
سردار شرفی افزود: در مجموع تشكیل پرونده جرائم در استان اردبیل در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد كاهش داشته است.
وی با اشاره به اینكه یكی از اهداف نیروی انتظامی جلب رضایت مردم است، اظهار كرد: برای بیان انتقادات، پیشنهادات و مشكلات مردم تلفن 197 پلیس در نظر گرفته شده است كه در در پنج ماهه امسال جرائم كاركنان نیروی انتظامی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 80 درصد كاهش یافته است.
وی با بیان اینكه این موفقیت ها در سایه زحمات فرماندهان انتظامی استان حاصل شده است، اضافه كرد: البته همكاران ما در استان اردبیل هم به خود مراقبتی خوبی دست یافته اند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
۰ نفر