۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82664702
T T
۰ نفر

يك مسوول: 60 درصد بازنشستگان كشوري، فرهنگي هستند

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۲۱
کد خبر: 82664702
يك مسوول: 60 درصد بازنشستگان كشوري، فرهنگي هستند

يزد- ايرنا- مشاور وزير و رييس كانون بازنشستگان آموزش و پرورش، تعداد بازنشستگان كشور را يك ميليون و 380 هزار نفر بيان كرد و گفت: 60 درصد اين تعداد، فرهنگي هستند.

احمد صافي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در يزد، تعداد كانون هاي بازنشستگي فرهنگيان را 305 باب و تعداد بازنشستگان فرهنگي را هم 800 هزار نفر اعلام كرد.
وي، رفع تبعيض و افزايش حقوق را از مهمترين دغدغه هاي فرهنگيان عنوان و يادآور شد: اين قشر انتظار دارند آنچه در كشور به ديگر كاركنان شاغل داده مي شود به آنها هم تعلق گيرد.
اين مسوول با بيان اينكه توجه به نيازهاي جسمي ، رواني و اجتماعي بازنشستگان ضروري است اظهار كرد: در راستاي ارتقاي سطح تعليم و تربيت اين افراد و با توجه به سند طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش بايد از بازنشستگان و پيشكسوتان اين عرصه استفاده شود.
مشاور وزير آموزش و پرورش بر توجه جدي به بيمه تكميلي فرهنگيان تاكيد كرد و گفت: از نمايندگان مجلس مي خواهيم در بودجه امسال، اعتبار ويژه اي به اين بخش تخصيص دهند.
وي خاطر نشان كرد: در ديداري كه طي چند روز آينده با رييس صندوق بازنشستگان كشور و وزير تعاون خواهيم داشت مشكلات فرهنگيان را بيان مي كنيم.
استان يزد 15 هزار فرهنگي بازنشسته و نزديك به 16 هزار فرهنگي شاغل دارد.
2088/ 6197 خبرنگار: كبري دانشي **
انتشار: محمدحسين فلاح
۰ نفر