۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82664801
T T
۰ نفر

آتش سوزي چهار مغازه و يك منزل مسكوني در رشت

۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82664801
آتش سوزي چهار مغازه و يك منزل مسكوني در رشت

رشت - ايرنا - معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري رشت از آتش سوزي چهار باب مغازه و يك واحد مسكوني در بامداد امروز (پنجشنبه) در اين كلانشهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري رشت به خبرگزاري ايرنا، شهرام مومني افزود: آتش سوزي يك باب مغازه صافكاري نقاشي ساعت 2:50 دقيقه بامداد امروز به مركز ستاد فرماندهي 125 آتش نشاني اطلاع داده شد كه 43 آتش نشان و افسر ارشد آتش نشاني به همراه 14 دستگاه خودروي اطفايي به محل حادثه واقع در بلوار امام رضا (ع) اعزام شدند.
وي با بيان اين كه به محض رسيدن آتش نشانان، شعله هاي آتش و دود از يك باب مغازه صافكاري نقاشي و سقف سه باب مغازه همجوار مشاهده شد، اظهار كرد: با توجه به پيوستگي سقف هاي چوبي همجوار و شدت گسترش آتش از سه نقطه، با تقسيم آتش نشانان به چهار گروه اطفايي از گسترش آتش جلوگيري شد.
وي با اشاره به وجود يك انبار پر از مايعات قابل اشتعال همچون تينر ، كاربيت و.... در همجوار مغازه آتش گرفته، افزود: عدم وجود تابلو در سر درب برخي از اين مغازه ها يكي از مشكلات اصلي در آتش سوزي شب گذشته بود كه انبار مملو از مايعات قابل اشتعال و سريع الاشتعال كاربيت و تينر هيچ تابلو و مشخصه اي نداشت و در زمان جستجو توسط آتش‌نشانان رويت شد كه خوشبختانه در اقدامي سريع از گسترش حتمي آتش و رخداد يك فاجعه عظيم پيشگيري شد.
مومني با بيان اينكه هم زمان با اين آتش سوزي، حريق يك باب منزل مسكوني ويلايي در ساعت چهار و سه دقيقه بامداد امروز (پنجشنبه) به مركز ستاد فرماندهي اطلاع داده شد، افزود: 10 دستگاه خودروي اطفا حريق و آب رسان به همراه 38 آتش نشان و افسر ارشد آتش نشاني به محل حادثه واقع در فاز 2 بلوار معلم اعزام شدند.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني رشت با اشاره به گستردگي اين آتش سوزي اظهار كرد: شدت و شعله هاي آتش، آتش نشانان را بر آن داشت تا از سه طرف نسبت به اطفا و پيشگيري از گسترش حريق ، اقدام و از سرايت حتمي آتش به اماكن همجوار جلوگيري كنند.
وي با بيان اين كه علت اين دو حادثه در دست بررسي است، يادآور شد: اين حوادث هيچ مصدومي نداشت.
سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري كلانشهر رشت، داراي 13 ايستگاه آتش نشاني و 327 نيرو است.
كلانشهر رشت، حدود 700 هزار نفر جمعيت ثابت دارد كه به طور متوسط ، اين تعداد در طول روز به بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر مي رسد.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007