۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82665565
T T
۰ نفر
امام جمعه جواد آباد:بي بصيرتي خواص باعث ايجاد اختلاف بين مسلمانان شد

تهران-ايرنا-امام جمعه جواد آباد ورامين با اشاره به فرارسيدن روز مباهله و مسأله غدير گفت : بي بصيرتي و دنيا طلبي خواص باعث منحرف شدن جانشيني حضرت علي (ع) و ايجاد اختلاف بين مسلمانان شد.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام حسين رضا پور در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه جواد آباد ورامين گفت : با وجود آن كه پس از رحلت نبي مكرم اسلام و واقعه غدير زماني چنداني نمي گذشت و هنوز سخنان پيامبر (ص) از ذهن مردم پاك نشده است و مردم قضيه مباهله را در سال دهم هجري ديده بودند ولي باز عده اي قضيه جانشيني حضرت علي (ع) به انحراف كشيدند.
وي اظهار كرد: در ايجاد اين انحراف بايد سهم هر يك از عوام و خواص بايد در نظر گرفته شده و بررسي شود ولي در اصل بي بصيرتي و دنيا طلبي خواص باعث منحرف شدن جانشيني حضرت علي(ع) و ايجاد اختلاف بين مسلمانان شد.
رضا پور در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به فرارسيدن 25 ذي الحجه ، سالروز نزول سوره هل اتي در شأن اهل بيت(ع) و روز خانواده و تكريم بازنشستگان گفت :در اين زمان بيش از هر زمان ديگر بشريت نيازمند الگوگيري از خانواده رسالت و اهل بيت پيامبر(ص) است .
وي گفت : امروز وضعيت خانواده در اين دنياي پيشرفته و متمدن وضعيت اسفباري است ، خانواده اي كه به فرموده رهبر معظم انقلاب سلول جامعه است و اگر نباشد جامعه اي نيز وجود ندارد.
امام جمعه جوادآباد افزود : وضعيت ازدواج و طلاق و نبود مهر و محبت در خانواده وعدم اهميت تربيت فرزند مسائلي است كه كه خانواده را در غرب به نابودي كشانده و جاي تأسف است كه كشور ما هم به آن سمت و سو مي رود.
رضا پور افزود : همه انديشمندان ، دولتمردان و همه مردم بايد به اهميت و جايگاه خانواده توجه ويژه نمايند اين را بدانند كه اگر به دنبال جامعه سالم هستيم ، بايد خانواده را سالم نگاه داريم.
وي اظهار كرد: خانواده سالم ، خانواده اي است كه در آن عشق ، مهر ، محبت و ايثار وجود داشته باشدو وظايف زن و مرد در خانه معلوم شده باشد.
وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه جواد آباد با اشاره به جنايات صورت گرفته عليه مسلمانان ميانمار گفت : اين روزها مردم جهان شاهد جراحتي ديگر بر پيكره اسلام و مسلمين هستند ، جناياتي كه بر مسلمانان مظلوم ميانمار مقابل چشم مدعيان حقوق بشر صورت مي گيرد و جامعه بين الملل در برابر آن سكوت مرگبار اختيار كرده اند.
امام جمعه جواد آباد اظهار كرد: مسلمانان بايدبدانند كه نبايد به جامعه بين الملل اميد داشت و خود مسلمانان بايد براي اين جنايات چاره اي انديشيده و به كمك مردم مظلوم ميانمار بشتابند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: سيد حسن ميري انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7254 / 1539