۲۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۰۴
کد خبر: 82665598
T T
۰ نفر
خطيب جمعه بجنورد: بزرگترين دستاورد نظام حاكميت مردم سالاري ديني است

بجنورد- ايرنا- امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اينكه در جمهوري اسلامي اقليت هاي ديني گوناگون در كمال امنيت زندگي مي كنند، اظهار كرد: بزرگترين دستاورد نظام حاكميت مردم سالاري ديني و دموكراسي است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد مرتضي موسوي جاجرمي در خطبه هاي نماز جمعه امروز بجنورد مركز استان خراسان شمالي با بيان اينكه هم اكنون 10 هزار يهودي در جمهوري اسلامي ايران زندگي مي كنند، گفت: علاوه بر آن ها اقليت هاي ديني ديگري نظير مسيحيان در كمال امنيت رندگي مي كنند و آن ها در مجلس نماينده هم دارند.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي گفت: ما چند ميليون مسلمان در فرانسه و كشورهاي اروپابي داريم كه از كمترين حقوق شهروندي محروم هستند، نه تنها نماينده اي در مجلس ندارند بلكه گاهي به علت پوشش اسلامي با آنها برخورد مي شود و آنها امنيت ندارند.
امام جمعه موقت بجنورد در ادامه گفت: مسلمان جنايت هاي انجام شده عليه مردم مظلوم يمن، سوريه، عراق و ميانمار را كه با حمايت هاي كشور آمريكا صورت مي گيرد بايد محكوم كنند و هم اكنون نبايد سكوت كنيم.
وي افزود: رهبر حزب حاكم ميانمار جايزه صلح نوبل، از آمريكا و اسرائيل اخذ كرده است در حالي كه به دآستور وي مردم مظلوم ميانمار را كشتار مي كنند.
وي اضافه كرد: هم اكنون آمريكا، اسراييل و عربستان از اين جنايت ها حمايت مي كنند.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصيلي با ايام محرم ابا عبدالله الحسين (ع) گفت: جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس بهترين درس را از ملت حسيني گرفتند و دفاعي مقدس و با ارزش الهي را به جهانيان ارائه دادند و گاهي جان خود را براي نجات يك اسير مجروح به خطر مي انداختند.
وي اظهاراميدواري كرد كه در دانشگاه ها، حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش، فرزندان ما متناسب با مكتب امام حسين(ع) تربيت و تحويل جامعه شوند.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي با اشاره به شان نزول سوره مباركه انسان اظهاركرد: اين سوره در شان خانواده امام علي (ع) و انفاقي كه اين امام همام و خانواده اش در راه رضاي خداوند براي ايتام و فقرا انجام دادند نازل شد و روز خانواده و تكريم بازنشتگان نامگذاري شده است.
وي گفت: ما مسلمان و شيعه حضرت علي (ع) هستيم و بايد با شيوه زندگي اين امام بزرگوار بيشتر آشنا شده و سبك زندگي ايشان را ادامه راه زندگاني خود قرار دهيم.
حجت الاسلام موسوي جاجرمي با بيان اينكه در خانواده هاي ما انسان هاي با ايمان تقويت مي شود عنوان كرد: امروز خانواده مسلمانان بويژه كشورما هدف توطئه هاي دشمنان واقع شده است و آنها تا اندازي در اين هدف خود موفقيت داشته اند، اما رمز پيروزي مردم ما اين است كه سبك زندگيشان به شيوه زندگي امام علي (ع) باشد.
ع 6042/ خبرنگار: سميرا علي آبادي ** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي