۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82666380
T T
۰ نفر
هند تدابير امنيتي در مرزهاي مشترك با ميانمار را افزايش داد

دهلي نو-ايرنا- هند تدابير امنيتي در امتداد مرزهاي مشترك با ميانمار براي جلوگيري از ورود مسلمانان روهينگيا به اين كشور را افزايش داده است .

به گزارش ايرنا،ايالت هاي آرناچال پرادش،مانيپور، ناگالند و ميزورام داراي يك هزار و 643 كيلومتر مرز مشترك با ميانمار هستند.
'اوپندرا ديودي' فرمانده نيروي پليس مرزي هند در ميزورام گفت كه هشت جوخه اضافي به مناطق مرزي هند و ميانمار اعزام شده است.
وي اظهار كرد تاكنون هيچ موردي از نفوذ مسلمانان روهينگيا دراين مناطق مشاهده نشده است.
فرمانده پليس مرزي هند در ميزورام با اشاره به مرزهاي وسيع كنترل نشده هند با ميانمار تصريح كرد نيروهاي مرزي و سازمان هاي امنيتي به صورت بيست و چهار ساعته بر مرزها نظارت مي كنند.
ايالت هاي آسام و مانيپور در شمال شرقي هند نيز از پليس و نيروهاي مرزي خواسته اند با تقويت نيروها از ورود پناهجويان روهينگيا به داخل اين ايالت ها جلوگيري كنند.
'سرباناندا اسنوال'سروزير ايالت آسام خاطر نشان كرد دولت آسام از نيروهاي مرزي خواسته از نفوذ مسلمانان روهينگيا از بنگلادش به اين ايالت جلوگيري كنند.
ايالت آسام داراي 262 كيلومتر مرز مشترك با بنگلادش است.
حمله ارتش و بودايي هاي افراطي ميانمار به مسلمانان روهينگيا كه از سه هفته پيش در ايالت راخين آغاز شده تاكنون جان سه هزار نفر را گرفته است.
قتل عام و نسل كشي مسلمانان روهينگيا باعث شده كه تعدادي زيادي از زنان و كودكان به سوي بنگلادش فرار كنند.
براساس گزارش سازمان ملل،تاكنون حدود 400 هزار نفر از مسلمانان روهنگيا از طريق رودخانه و مرز وارد بنگلادش شده اند.
اين حمله از سوم شهريور پس از حمله گروهي مسلح به پايگاههاي ارتش و مراكز پليس ميانمار در راخين آغاز و منجر به حمله گسترده نيروهاي دولتي به مسلمانان شد.
گفته مي ‌شود در اين مدت بيش از 60 هزار خانه متعلق به مسلمانان روهينگيا توسط نيروهاي دولتي ميانمار و بودايي هاي تندرو به آتش كشيده شده است.
دولت ميانمار پيش از اين با رد گزارش بازرسان سازمان ملل در خصوص اتهامات تجاوز گروهي ،شكنجه ، آتش سوزي و كشتار توسط نيروهاي امنيتي عليه مسلمانان روهينگيا،مانع ورود بازرسان سازمان ملل و انجام گروه حقيقت ياب سازمان ملل شده است.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلي خليل نژاد