۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۸
کد خبر: 82666968
T T
۰ نفر
كشتي پهلواني بلاروس؛الهيان و مرداني طلا گرفتند و بازوبند پهلواني به مدويد اهدا شد

تهران – ايرنا- حميد الهيان و اشكان مرداني به مدال طلاي وزن هاي 70 و به اضافه 100كيلوگرم رقابت هاي بين المللي كشتي پهلواني جام الكساندر مدويد بلاروس رسيدند.

به گزارش ايرنا، رقابت هاي كشتي پهلواني جام بين المللي الكساندر مدويد امروز (شنبه) با حضور بيش از 15 كشور دنيا در شهر مينسك بلاروس برگزار شد و در پايان رقابت ها در سه وزن 70، 90 و به اضافه 100 كيلوگرم تيم ايران توسط حميد الهيان و اشكاني مرداني صاحب مدال طلا شد.
در وزن 70 كيلوگرم حميد الهيان با ضربه فني داغداساريان از ارمنستان را مغلوب كرد و در دور دوم نيكيتا لوپوهوف از استوني را با ضربه فني شكست داد و با شكست سرهت ارسلان از تركيه در مرحله نيمه نهايي، به ديدار فينال راه يافت. الهيان در ديدار فينال نيز با نتيجه 8 بر صفر مسلم كارايف از كشور روسيه را مغلوب كرد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 90 كيلوگرم رسول صحرايي مقابل آكپاس كوبيلاي از تركيه با ضربه فني به پيروزي رسيد اما در كشتي بعد مقابل حريف روس با ضربه فني مغلوب شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن به اضافه 100 كيلوگرم نيز اشكان مرداني با ضربه فني از سد هويار نيزبيتسكي از بلاروس گذشت و در دور دوم با ضربه فني ايگنات داويدچيك از بلاروس را مغلوب كرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد.
اشكان مرداني در اين مرحله نادار كورتانيدزه فرزند الدار كورتانيدزه قهرمان اسبق جهان و المپيك از گرجستان را مغلوب كرد و راهي ديدار فينال شد.
وي در ديدار فينال با نتيجه 8 بر يك اوماك عبداله از كشور تركيه را شكست داد و قهرمان شد.

**قاسمي بازوبند پهلواني رابه قهرمان المپيك هديه داد
همزمان با برگزاري جام مدويد جشن تولد هشتاد سالگي الكساندر مدويد قهرمان المپيك و جهان برگزار شد.
در همين راستا كميل قاسمي به نمايندگي از طرف فدراسيون كشتي ايران يك بازوبند پهلواني به همدوره جهان پهلوان تختي اهداء كرد و از حمايت هاي وي از رشته اصيل كشتي پهلواني قدرداني كرد.
شبك **ورزشي 1067**1708**خبرنگار: رضا رمضاني**انتشار:عليرضا ارشادي