۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82673031
T T
۰ نفر

نخستین زیردریایی ساخت هند تحویل نیروی دریایی شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82673031
نخستین زیردریایی ساخت هند تحویل نیروی دریایی شد

دهلی نو-ایرنا- نخستین زیردریایی 'كلاس اسكورپین ' ساخت هند روز جمعه طی مراسمی تحویل نیروی دریایی این كشور شد.

به گزارش ایرنا،طراحی این زیردریایی در فرانسه و ساخت آن توسط شركت كشتی سازی 'مزاگون داگ' در بمبئی انجام شده است.
نیروی دریایی هند در طرح خود به نام ' پروژه 75' در حال ساخت شش زیردریایی كلاس اسكورپین است.
یك مقام ارشد در نیروی دریایی هند گفت كه تكنولوژی پیشرفته به كار گرفته شده در زیردریایی های اسكورپین شامل تكنولوژی پیشرفته بدون صدا، طراحی بهینه سازی شده و قابلیت حمله نابود كننده علیه دشمن با استفاده از سلاح های دقیق و هدایت شونده می باشد.
دومین زیردریایی 'اسكورپین' در ماه ژانویه سالجاری به آب انداخته شد و هم اكنون درحال انجام آزمایش های دریایی خود می باشد. این زیردریایی به زودی به نیروی دریایی هند تحویل می شود.
این درحالی است كه به گفته مقامات شركت كشتی سازی 'مزاگون داك' سومین زیردریایی اسكورپین در اواخر سالجاری به نیروی دریایی تحویل می شود.
هند بر اساس طرح 'ساخت هند' خود قصد دارد وابستگی این كشور را به واردات نظامی كاهش دهد و هند را به یك مركز تولید كننده سلاح در جهان تبدیل كند.
در این راستا دولت هند از شركت های خارجی نظامی خواسته است با انتقال تكنولوژی به این كشور، كارخانه های نظامی خود را در هند احداث كنند.
نیروی دریایی هند مصمم است با افزایش توان عملیاتی خود منطقه اقیانوس هند را به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان را تحت كنترل خود داشته باشد.
این منطقه به دلیل عبور دو سوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
هند این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها ارائه دهنده امنیتی ارشد در این منطقه به رسمیت شناخته شود.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد