۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82673415
T T
۰ نفر
شركت آمریكایی تاكسیرانی اوبر مجوز فعالیت در لندن را از دست می‌دهد

لندن - ایرنا - سازمان حمل‌ونقل شهری لندن (TfL) روز جمعه اعلام كرد كه با درخواست تمدید مجوز فعالیت شركت خدمات تاكسیرانی آمریكایی 'اوبر' كه پایان ماه جاری میلادی منقضی خواهد شد، مخالفت كرده است.

به گزارش ایرنا، این نهاد انگلیسی، دلیل تصمیم خود را عدم پایبندی اوبر به موازین و مقررات سازمان حمل‌ونقل شهری لندن عنوان كرد و افزود: اپراتورهای خصوصی كه در شهر لندن فعالیت می‌كنند بایستی مطابق با قوانین دقیقی فعالیت كرده و پایبندی خود را به این سازمان به اثبات برسانند تا به كار خود ادامه دهند. این سازمان نیز بایستی اطمینان حاصل كند كه این اپراتورها شایستگی دریافت مجوز را دارا هستند.
این نهاد انگلیسی با این‌حال عنوان كرد به این نتیجه رسیده كه شركت 'اوبر لندن' شایستگی دریافت مجوز فعالیت به‌عنوان یك اپراتور خصوصی در شهر لندن را ندارد.
سازمان حمل‌ونقل انگلیس می‌گوید 'اوبر' برخی مقررات این سازمان را همچون اخذ گواهی پزشكی رانندگان و گزارش جرائم جدی به نهادهای امنیتی را نقض كرده است.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اوبر حدود چهل هزار راننده در لندن دارد.
صادق خان شهردار لندن با انتشار پیامی در صفحه فیس بوكش از تصمیم گرفته‌شده در این رابطه حمایت كرد و نوشت: اگر سازمان حمل‌ونقل لندن این مجوز را، درحالی‌كه برای مردم این شهر مخاطره‌آمیز است، تمدید می‌كرد، اقدام اشتباهی صورت می‌داد.
وی بابیان اینكه درهای لندن به روی فناوری های های جدید گشوده است، افزود: این در حالی است كه تمام شركت‌هایی كه در لندن فعالیت می‌كنند بایستی مطابق با استانداردهایی كه ما انتظار داریم فعالیت كنند.
در همین حال شركت اوبر در بیانیه‌ای تصمیم سازمان حمل‌ونقل شهری لندن را مورد انتقاد قرارداد و گفت: این تصمیم نشان می‌دهد كه درهای لندن به روی فناوری‌های جدید گشوده نیست
این بیانیه افزود: 3.5 میلیون نفر در لندن كه از نرم‌افزار این شركت استفاده می‌كنند و 40 هزار راننده‌ای كه از این طریق ارتزاق می‌كنند از تصمیم گرفته‌شده شگفت‌زده خواهند شد.
اوبر اعلام كرد كه از تصمیم گرفته‌شده در دادگاه شكایت خواهد كرد.
اوبر یكی از بزرگ‌ترین شركت‌های خدمات تاكسیرانی در آمریكا بوده و شعبه‌های آن در كشورهای مختلف جهان فعال هستند.‏ این شركت مسافران را با استفاده از تلفن برای انجام سفر به رانندگانش مرتبط می‌كند‎.‎
اوبر در تجارت تاكسیرانی اینترنتی پیشگام است و ازجمله دو سال پیش سیستم تاكسی‌های خودران (بدون راننده) خود را در برخی از شهرهای آمریكا عرضه كرد.
اروپام ** هـ ن **1908
ناشر : افشار دارابی