۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳
کد خبر: 82679446
T T
۰ نفر
مشكلات آذرآب اراك با انتخاب مديريت اطمينان بخش حل و فصل مي شود

اراك - ايرنا - وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: مشكلات شركت مادرتخصصي آذرآب اراك با انتخاب مديريت اطمينان بخش و كاردان حل و فصل مي شود.

به گزارش ايرنا، علي ربيعي روز چهارشنبه در آيين ديدار با كارگران شركت صنايع آذرآب اراك، افزود: بيشترين مشكلات شركت صنايع آذرآب به دليل مديريت ناكارآمد بود كه اين مسئله با همفكري وزرات صنعت، معدن و تجارت، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، اقتصاد و دارايي و بانك مركزي جبران مي شود.
وي ادامه داد: شركت صنايع آذرآب داراي ظرفيت هاي توليدي قابل ملاحظه اي است كه در بسياري از موارد نيازمند راه اندازي شركت هاي پايين دستي است اما به دليل مديريت ناكارآمد مشكلات بسياري بر اين شركت حاكم شده است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بيان كرد: دولت معتقد است كه براي ساختن ايراني آباد و سربلند بايد با تمام ظرفيت و قوا به سمت جلو حركت كرد و بازگشت به را خيانت به نسل هاي آينده كشور مي داند.
ربيعي ادامه داد: روند خصوصي در گذشته نواقصي داشته كه و به دنبال آن ركود مزمن بر برخي صنايع صنايع حاكم شده و ضعف هاي اين بخش موجب شد راهسازي ها تعطيل شد، اجناس در انبارها باقي مانده و به فروش نرود و همه اين موارد قدرت خريد مردم و به خصوص كارگران را هر روز پايين تر آورد.
وي افزود: دولت به اين نتيجه رسيده است كه بايد با سخت كوشي و حاكميت عقلانيت، مسيري را براي برون رفت از مشكلات اقتصادي به خصوص مشكلات كارگري در جامعه انتخاب كند و در اين زمينه مصمم است.
وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي اظهار كرد: واحد توليدي بايد در سايه تقويت همبستگي اجتماعي و آرامش كه با تامين امنيت شغلي و پرداخت حقوق كاركنان محقق مي شود فعاليت كند و زندگي
كارگران با شغلشان گره خورده بنابراين بايد مشكلات واحدهاي بحران زده هرچه سريعتر حل و فصل شود.
ربيعي گفت: در نشست هايي كه به عنوان نماينده دولت براي رسيدگي به مسايل آذرآب برگزار شد مقرر شده است كه بخشي از حقوق و معوقات كارگران از فردا(پنجشنبه) پرداخت شود و سرمايه ها و دارايي هاي اين شركت تا استقرار مديريت جديد حفظ و حراست شود.
وي، تعيين سرپرست براي شركت آذرآب را از ديگر تصميم گيري ها دانست و گفت: مجمع عمومي اين شركت مادرتخصصي 15 مهرماه برگزار مي شود كه در اين مجمع مديرعامل جديد نيز معرفي مي شود.
ربيعي، تمديد دفترچه هاي بيمه كارگران، حسابرسي و نظارت بر مديريتي شركت و توليد پايدار را از ديگر تصميم هايي بود كه صبح امروز در حضور نمايندگان شما و و نمايندگان كاركنان آذرآب اتخاذ شده است.
وي تاكيد كرد: همچنين تيمي متشكل از رئيس بانك مركزي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، وزير اقتصاد و دارايي و وزير صنعت، معدن و تجارت بر همه فعاليت هاي كارخانه آذرآب نظارت مي كند.
ديدار با كاركنان كارخانه هپكو، ديدار ديدار با نماينده ولي فقيه در استان مركزي از ديگر برنامه هاي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اراك بود.

شركت صنايع آذرآب اراك از صنايع پيمانكاري عمده كشور است كه در سال 1364 در اراك آغاز به كار كرد.
اين شركت مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي ،مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شكر و سيمان فعاليت دارد.
شركت صنايع آذرآب اراك از صنايع پيمانكاري عمده كشور است كه در سال 1364 در اراك آغاز به كار كرد.
اين شركت مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي ،مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شكر و سيمان فعاليت دارد.
3005/ 6013/خبرنگار: معصومه صفري***انتشاردهنده:مژگان حيدري