۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۱
کد خبر: 82682621
T T
۰ نفر
711 كيلومتر از مرز تركيه با سوريه با ديوار بتني مسدود شد

آنكارا- ايرنا- ارگون توران رييس اداره انبوه سازان تركيه و مجري ساخت ديوارهاي مرزي اين كشور اعلام كرد: ساخت ديوار مرزي امنيتي در مرز تركيه و سوريه به مراحل پاياني نزديك شده و تا كنون 711 كيلومتر ديوار بتني در مرز 911 كيلومتري دو كشور احداث شده است.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا و به نقل از وبسايت خبري مليت، توران رييس اداره انبوه سازان تركيه(توكي) كه مسئوليت ساخت ديوارهاي مرزي تركيه را برعهده دارد، با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: ساخت ديوار مرزي امنيتي در مرز تركيه و سوريه به مراحل پاياني نزديك شده است.
وي افزود: با توجه به تحركات روزافزون گروه هاي تروريستي و عبور غيرقانوني آنها از مرز 911 كيلومتري سوريه با تركيه، احداث اين ديوار حايل در منطقه اهميت زيادي دارد.
وي بيان كرد: ساخت ديوار همچنان ادامه دارد و به ‌رغم شرايط نامساعد در اين منطقه، عمليات ساخت به مرحله پاياني ساخت رسيده است.
توران اظهار كرد: به زودي ساخت اين ديوار به پايان مي رسد و با كنترل اين ديوار از طريق برج هاي ديده باني، امنيت مرزها بيش از پيش تامين خواهد شد.
تركيه احداث ديوار در مرزهاي عراق و ايران را نيز شروع كرده است و بخشي از مناطق مرزي خود با همسايگان شرقي و جنوبي خود را با استفاده از ديوار بتني مسدود مي كند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري