۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۴
کد خبر: 82682791
T T
۰ نفر
ارائه خدمات درماني به 85 عزادار حسيني در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: نيروهاي اورژانس اين دانشگاه در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني به افزون بر 85 نفر از عزاداران خدمات درماني ارائه كردند.

دكتر فريبرز راشدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: همزمان با تاسوعا حسيني ٢٢ دستگاه آمبولانس، ٢ دستگاه اتوبوس آمبولانس،٢ فروند بالگرد و ٢ دستگاه موتور آمبولانس با 50 نيروي اورژانس در محدوده زير پوشش اين دانشگاه مستقر بود كه در اين روز به ٢٥ نفر كه بيشتر مشكل ضعف و بي حالي، ديابت و بيماري قلبي داشتند به صورت سرپايي خدمات ارائه شد.
وي افزود: 2 نفر از بيماران به دليل بد بودن حال به بيمارستان هاي زير پوشش اين دانشگاه منتقل شدند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان افزود: همچنين در روز عاشورا نيز 24 دستگاه آمبولانس، ٢ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٢ فروند بالگرد و 2 دستگاه موتور آمبولانس با 54 نفر نيروي اورژانس در مسير عزاداران حسيني مستقر شدند.
راشدي افزود: در اين روز نيز به ٦٠ عزادار حسيني خدمات درماني سرپايي ارائه و سه نفر از آنان نيز به دليل شدت بيماري به بيمارستان منتقل شدند.
به گزارش ايرنا استان سيستان و بلوچستان با توجه به گستردگي در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسيم شده كه شهرستان هاي شمالي شامل زابل، هيرمند، زهك، هامون و نيمروز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي زابل و شهرستان هاي زاهدان، ميرجاوه، خاش، سراوان، سيب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زير نظر دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و شهرستان هاي ايرانشهر، سرباز، نيكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زير پوشش دانشكده علوم پزشكي ايرانشهر قرار دارد.
سيستان و بلوچستان با 19 شهرستان و افزون بر 2 ميليون و 775 هزار و 14 نفر جمعيت پهناورترين استان كشور محسوب مي شود كه با كشور افغانستان و پاكستان هم مرز است.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي