۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82684989
T T
۰ نفر

پیش فروش بلیت های اتوبوس برای اربعین از 9 آبان

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82684989
پیش فروش بلیت های اتوبوس برای اربعین از 9 آبان

تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه شركت های تعاونی مسافربری كشور از پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت اتوبوس برای اربعین حسینی از روز 9 آبان ماه سال جاری خبر داد .

احمدرضا عامری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحادیه شركت های تعاونی مسافربری كشور برای تامین اتوبوس مورد نیاز عاشقان امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی هیچ محدودیتی ندارد و تمام رانندگان با عشق و علاقه زائران را در مسیر پایانه های مرزی جابجا خواهند كرد.
وی یادآورشد: از آنجا در سال 96 قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافته و در مسیر پایانه های مرزی همه اتوبوس ها یك سری خالی هستند، لذا در صورت موافقت برای تامین بخشی از هزینه های جاری رانندگان قیمت بلیت اتوبوس در این ایام 2 برابر می شود.
وی برای جابجایی زائران حسینی در ایام اربعین هماهنگی لازم با تمام شركت های مسافربری انجام شده تا جابجایی هموطنان در مسیر پایانه مرزی كشور عراق بیش از پیش تسهیل شود.
همچنین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین حسینی (ع) گرفته نشده اما 9 هزار دستگاه اتوبوس آماده جابجایی زائران در این ایام است.
به گزارش ایرنا ، پیش از این معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری اعلام كرده بود كه 9 هزار اتوبوس آماده جابجایی زائران اربعین حسینی است.
داود كشاورزیان اظهارداشت: هنوز برای تصمیم‌گیری و تعیین نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین جلسه ای برگزار نشده است، اما باید قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دلایل خود برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزود: در بازه زمانی ویژه اربعین، اتوبوس ها پس از انتقال مسافران به شهرهای مرزی با عراق، در مسیر برگشت خالی هستند ضمن آنكه به طور معمول توقف‌های طولانی در این مسیر به اتوبوس ها تحمیل می شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره آماده باش ناوگان اتوبوسی ویژه ایام اربعین گفت: حدود 15هزار دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان موجود است كه پیش بینی می شود بیش از 50 درصد این ناوگان برای ایام جابه جایی زائران حسینی در ایام اربعین استفاده شود.
وی با بیان اینكه اكنون 9 هزار دستگاه اتوبوس آماده جابه جایی زائران حسینی هستند، پیش بینی كرد، حدود 25 هزار سرویس هم در زمان رفت زائران و هم در زمان برگشت آنها از طریق ناوگان اتوبوسی انجام شود.
به گزارش ایرنا، در ایام اربعین حسینی بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر ایرانی عازم كربلا می شوند؛ ضرورت هماهنگی دستگاه ها و برنامه ریزی برای جابجایی زائران سبب شده تا ستاد اربعین با مشاركت دستگاه های ذیربط زیر نظر وزارت كشور تشكیل شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**1108** 6075*خبرنگار: ایرج منصوری** انتشار: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر