۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸
کد خبر: 82687541
T T
۰ نفر
آغاز اجراي 925 ويژه برنامه هفته‌ ملي كودك در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان گفت: اجراي 925 ويژه برنامه‌ از امروز /شنبه/ همزمان با آغاز هفته كودك توسط اين نهاد در سراسر استان آغاز شد.

معصومه هادي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه از 15 تا 21 مهر، هفته ملي كودك نامگذاري شده است اظهار داشت: شعار اين هفته امسال «هر كودك نشاني خداست» انتخاب شده است.
وي ادامه داد: ديدار سفيران كودك كانون به نمايندگي از همه‌ بچه ‌هاي سيستان و بلوچستان با استاندار، راه اندازي كاروان و نمايشگاه سيار براي كودكان روستاها و حاشيه‌ شهرها در زاهدان و حوزه‌ سيستان، برپايي نمايشگاه ‌هايي با عنوان آثار نشانه‌ هاي خدا از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي هفته كودك است.
وي با بيان اينكه برنامه هاي هفته كودك در سيستان و بلوچستان با رويكرد عاشورايي برگزار مي شود گفت: بازديد كودكان از موزه ها و مكان ‌هاي تاريخي استان به منظور حفظ سنت ‌ها و آشنايي با آداب و رسوم گذشتگان، برگزاري محفل شعر عاشورايي، نشست‌ هاي تخصصي ويژه‌ مربيان و ارتباط والدين با اعضا و سلامت رواني با حضور مشاوران مركز بهداشت از ديگر برنامه ‌هاي اين هفته در استان است.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان ادامه داد: برپايي كارگاه‌هاي بازي مادر و كودك، شركت اعضاي خانواده در نماز جمعه، غبار روبي مزار شهيدان كودك و نوجوان و بازديد از مراكز فروش با هدف آشنايي كودكان با اين مراكز و حمايت از توليد داخلي نيز در طول هفته‌ ملي كودك اجرا مي شود.
هادي همچنين از تشكيل زنجيره‌ انساني متشكل از كودكان در ساحل درياي عمان و خيابان ‌هاي اصلي در ديگر نقاط استان خبر داد و گفت: جلب توجه افكار عمومي به اصالت دوران كودكي و رعايت حقوق شهروندي كودكان از جمله اهداف تشكيل اين زنجيره‌ انساني است.
وي يك روز با فرزندان كارمندان ادارات عضو كارگروه كودك، تجليل از خانواده‌ شهداي كودك، كارگاه تخصصي شيوه‌هاي ايجاد نشاط براي كودكان در خانه، بازديد از پارك علم و فناوري در كنار عضويت رايگان كودكان و نوجوانان در مراكز فرهنگي- هنري سراسر استان را از ديگر برنامه هاي هفته كودك در سيستان و بلوچستان ذكر كرد.
به گزارش ايرنا هم اينك 26 مركز ثابت و سه مركز سيار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سيستان و بلوچستان فعاليت‌ هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را به افزون بر 30 هزار عضو اين نهاد ارائه مي دهند.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي