كانون پرورش فكري زمينه ساز پرورش نيكي در كودكان است

زاهدان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: كانون پرورش فكري زمينه ساز پرورش خير و نيكي در دل‌ كودكان و نوجوانان و روح و فكر آنان است.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني روز سه شنبه در ديدار مديركل و اعضاي انجمن ادبي مراكز فرهنگي- هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان زاهدان با وي، با تبريك هفته ملي كودك اظهار داشت: كودكان و نوجوانان نقطه‌ مشترك كانون پرورش فكري و آموزش و پرورش هستند با اين تفاوت كه آموزش و پرورش بر جنبه‌ آموزشي تاكيد بيشتري دارد اما در كانون دغدغه‌ پرورش است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به تاثير پذيري كودكان گفت: تعدادي از بزرگان كودكان را به آينه و كاغذ تشبيه مي‌كنند كه به طور كامل بيان كننده‌ نقشي هستند كه در آنان به جا مي ‌ماند يا منعكس مي‌ شود اما نگاه دين به كودكان اين گونه نيست زيرا اين اشيا چيزي بيش از يك جسم جامد و بي اختيار نيستند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان نيز در اين ديدار با اشاره به دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب در خصوص كودكان و نوجوانان گفت: از آنجايي كه امروز جريان‌هاي فكري و عقيدتي فراواني با برنامه ريزي دقيق در صدد تاثير گذاري بر روي اين قشر از جامعه هستند ما بايد مراقب باشيم كه دچار غفلت نشويم.
معصومه هادي افزود: با توجه به اهميت حوزه كودكان، شناسايي جريان‌هاي فكري و عاطفي كودكان و نوجوانان در اولويت هاي اين نهاد قرار دارد تا انديشه‌هاي اسلامي و ايراني آنان عميق‌ تر شود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته ملي كودك از 15 تا 21 مهر اجراي 92 ويژه برنامه در استان تدارك شده كه درحال انجام است.
وي با بيان اينكه برنامه هاي هفته كودك در سيستان و بلوچستان با رويكرد عاشورايي برگزار مي شود گفت: بازديد كودكان از موزه ها و مكان ‌هاي تاريخي استان به منظور حفظ سنت ‌ها و آشنايي با آداب و رسوم گذشتگان، برگزاري محفل شعر عاشورايي، نشست‌ هاي تخصصي ويژه‌ مربيان و ارتباط والدين با اعضا و سلامت رواني با حضور مشاوران مركز بهداشت از جمله برنامه ‌هاي اين هفته در استان است.
به گزارش ايرنا هم اينك 26 مركز ثابت و سه مركز سيار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سيستان و بلوچستان فعاليت‌ هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را به افزون بر 30 هزار عضو اين نهاد ارائه مي دهند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: حيدر سراياني