۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82692533
T T
۰ نفر
9 نفر از 17كشته تصادفات درون شهری زنجان طی امسال موتورسوار بودند

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: 9 نفر از 17 كشته تصادفات درون شهری این استان از ابتدای سال تاكنون، موتورسواران بودند كه این آمار نگران كننده است.

سرهنگ رمضان آفریدون روز چهارشنبه در مانور شهری موتورسیكلت سواران قانونمند افزود: نداشتن كلاه ایمنی بیشترین علت مرگ این موتورسواران بود و این ضرورت استفاده از كلاه ایمنی را دوچندان می كند.
وی اظهار كرد: 50 درصد از یك هزار و 400 مجروح ناشی از تصادفات رانندگی در طی مدت یادشده، موتورسواران و ترك نشینان موتورسیكلت بودند كه در میان آنان قطع نخاع و عضو نیز وجود داشت.
آفریدون با تاكید براینكه موتورسیكلت وسیله مناسب و مطمئنی نیست، افزود: كسانی كه از موتورسیكلت استفاده می كنند لازم است به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز توجه بیشتری داشته باشند و استفاده از كلاه ایمنی استاندارد را جدی بگیرند.
وی تصریح كرد: اجرای طرح ساماندهی موتورسواران در درون شهرهای زنجان از سوی پلیس راهور، فقط و فقط به خاطر حفظ ایمنی و جان موتورسواران و ترك نشینان است تا انسانی بر اثر تصادف با این وسیله نقلیه خطرناك، فوت و خانواده ای داغدار نشود.
وی افزود: برابر آمارها، روزانه 45 نفر در كشور بر اثر تصادفات درون شهر و برون شهری قربانی می شوند كه بیشترین علت آن نیز عامل انسانی است و بهتر است رانندگان وسایط نقلیه از شتاب و عجله اجتناب كنند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: تخطی از سرعت مطمئنه، بیشترین علت در تصادفات رانندگی است و هر سال بر اثر این كار، شمار زیادی از هموطنان جان خود را در جاده های درون شهری و برون شهری از دست می دهند.
سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی به مرگ موتورسواران در درون شهر و برون شهر استان زنجان اشاره كرد و افزود: 90 درصد علت فوت موتورسواران یا ترك نشینان آنها در تصادفات به خاطر نداشتن كلاه ایمنی است.
وی تصریح كرد: رعایت نكردن حق تقدم، وجود نقص در سیستم روشنایی و كم سن و سال بودن موتورسواران، نیز از عمده دلایل وقوع تصادفات است.
شیرمحمدی با بیان اینكه بیشترین فوت شده در میان موتورسواران افراد 15 تا 25 سال هستند افزود: 30 درصد تصادفات مربوط به موتورسیكلت است و در تصادفات اتفاق افتاده بالای 85 درصد موتورسواران مقصر هستند.
به گزارش ایرنا، این مانور با هدف ارتقا فرهنگ نحوه صحیح استفاده از موتورسیكلت و عبور ایمن از معابر و استفاده از كلاه ایمنی برگزار شد كه در پایان از سوی راهنمایی و رانندگی به موتورسواران شركت كننده، كلاه ایمنی استاندارد اهدا شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشاردهنده: رویا رفیعی