16هزار و 700 دانش آموز و دانشجو تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران هستند

تهران-ایرنا-مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: 13هزار و 700 دانش آموز و 3هزار دانشجو تحت پوشش این نهاد بوده و در طول سال تحصیلی از خدمات كمیته امداد امام خمینی(ره) بهره مند می شوند.

محسن ولیئی روز چهارشنبه در حاشیه آیین مهرعاطفه ها در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهار كرد: 16هزار و 700 دانش آموز و دانشجو، از خدماتی از جمله كمك هزینه تحصیل، تهیه اقلام مورد نیاز تحصیل، شهریه، كلاس های تقویتی بهره مند شده و برای این افراد اردوهای مختلف زیارتی و تفریحی برگزار می كنیم.
وی با اشاره به فعالیت هفت كانون «رهپویان ولایت» در استان تهران گفت: سه تعداد از این كانون ها در شهرستان های استان و چهار كانون در شهر تهران فعالیت می كند كه دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش كمیته امداد از امكانات تحصیلی، علمی و آموزشی این كانون ها بهره مند می شوند.
ولیئی با بیان اینكه مسابقات مختلف از جمله قرآن در حوزه حفظ، تفسیر، قرائت، اذان و اقامه برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران برگزار می شود، افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات در 6 ماهه دوم امسال و مرحله كشوری آن در 6 ماهه اول سال97 برگزار خواهد شد.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه امسال بیست و سومین سال برگزاری جشن عاطفه ها در كشور است كه در 2مرحله(23 و 24 شهریورماه و 19 مهرماه) برگزار شد، اظهار كرد: امسال در مرحله اول جشن عاطفه ها، حدود 4 میلیارد تومان جمع آوری شد و ما برای حدود 17 هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت خود بسته هایی را تهیه كرده و در اختیار آنان قرار دادیم.
وی گفت: برای دانش آموزان مقطع ابتدایی مبلغ 70 هزار تومان، دوره اول متوسطه 100 هزار تومان، دوره دوم متوسطه 120هزار تومان و برای دانشجویان هم به طور متوسطه 180 هزار تومان اختصاص داده شد.
ولیئی افزود: در این بازه زمانی، مبلغ 70 تا 180هزار تومان، رقم آن چنانی نیست كه بتواند نیاز دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) را در طول سال تحصیلی برطرف كند، بنابراین مرحله دوم جشن عاطفه ها 19 مهرماه با همكاری سازمان دانش آموزی در 3هزار مدرسه تهران برگزار شد.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینكه در مرحله دوم جشن عاطفه ها، پاكت هایی با عنوان «لبخند عاطفه ها» از اول تا 18مهرماه، بین تمامی دانش آموزان توزیع شد، اظهار كرد: امروز دانش آموزان این پاكت ها را در اختیار مدیران آموزشی قرار می دهند و اولویت ما در این طرح، كمك به دانش آموزان نیازمندی است كه در آن مدارس حضور داشته و توسط مدیران مراكز آموزشی شناسایی شدند و كمیته امداد دخالتی در توزیع كمك به این دانش آموزان نداشته و تنها ناظر است.
وی گفت: در مرحله دوم جشن عاطفه ها، مبالغ جمع آوری شده و اضافی در مدارس متمول، از طریق مدیران آموزشی در اختیار نقاط محروم استان قرار داده و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
ولیئی با اشاره به اینكه جشن عاطفه ها تنها مختص یك روز نیست و كار مستمر و پیوسته است كه در طول سال ادامه دارد، افزود: شهروندان از طریق تلفن ثابت 7355 و سامانه #2222*724* از طریق تلفن همراه می توانند در جشن عاطفه ها مشاركت كنند.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اجرای طرح «یك جعبه كفش» با همكاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای كمك به دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار كرد: این طرح از 20شهریورماه آغاز و تا 19 مهرماه ادامه داشت كه امروز آیین اختتامیه این طرح برگزار می شود.
وی با بیان اینكه در طرح «یك جعبه كفش» سال گذشته شهروندان تهرانی 8هزار و 500 جعبه كفش به ارزش 300 میلیون تومان هدیه كردند، گفت: شهروندان امسال 12 هزار جعبه كفش را اهدا كردند كه مبلغ آن تاكنون محاسبه نشده است.
ولیئی افزود: در طرح «یك جعبه كفش» فرهنگسراهای مناطق 22 گانه تهران، جعبه كفش هایی را تهیه و به شهروندان اهدا كرده و یا خود شهروندان این جعبه ها را تهیه می كردند كه درون جعبه های كفش الزاما كفش نیست بلكه شهروندان ممكن است داخل این جعبه ها، لباس، نوشت افزار و وسایل مورد نیاز دانش آموزان به همراه نامه، دلنوشته برای فرد نیازمند قرار داده و اهدا كنند.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینكه سال گذشته در جشن عاطفه ها، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان جمع آوری شده، گفت: امسال ما تعداد پایگاه ها را كم كرده و سعی كردیم با كارخانه داران و خیرین ارتباط بیشتری داشته باشیم كه در مرحله اول جشن عاطفه ها، حدود 4 میلیارد تومان جمع آوری شده و پیش بینی می كنیم كه این كمك ها در سال جاری، 100 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

*شهرستان های شهریار و بهارستان، محرومترین شهرستان های استان تهران
ولیئی با بیان اینكه شهرستان های شهریار و بهارستان از لحاظ شدت فقر وضعیت نامناسب تری نسبت به سایر نقاط استان تهران دارند، اظهار كرد: شهرستان های غرب استان تهران نسبت به شهرستان های شرق استان محرومتر هستند و شهرستان های دماوند و فیروزكوه وضعیت بهتری دارند.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اینكه در شهر تهران منطقه 12وضعیت نامناسبت تری نسبت به سایر مناطق تهران دارد، گفت: هدف گذاری ما در این نهاد توجه بیشتر به مناطق غرب استان تهران و مناطقی است كه فقرای بیشتری دارند و اعتبار ما بیشتر در این مناطق محروم هزینه می شود.
آیین مهر عاطفه ها همزمان با سراسر كشور روز چهارشنبه با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرسول كریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، محسن ولیئی مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، مهدی بلوكات قائم مقام مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
۰ نفر