۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۲
کد خبر: 82692664
T T
۰ نفر
يگان ويژه به هرگونه تهديد دشمن با قاطعيت پاسخ مي دهد

تهران-ايرنا-فرمانده يگان هاي ويژه ناجا با بيان اينكه اين يگان با داشتن نيروهاي انقلابي و جان بركف در كنار استفاده از تجهيزات پيشرفته ساخت داخل كشور ، در سطحي از آمادگي عملياتي قرار دارد كه مي تواند به موقع هرگونه تهديد دشمن را با قاطعيت در هم بكوبد ، گفت: آمادگي انتقال دانش و تجربه خود به پليس هاي ويژه كشورهاي دوست را داريم.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از پايگاه خبري پليس، سردار ' حسن كرمي' در هشتمين نشست نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، با سفرا ، كارداران و نمايندگان سازمان هاي بين المللي مستقر در تهران، اظهار داشت: ايام حزن و اندوه شهادت سرور و سالار آزادگان جهان امام حسين (ع) را تسليت عرض مي كنم و ياد و خاطره حضرت امام خميني(ره) و شهداي انقلاب اسلامي را گرامي و آرزوي صحت و سلامتي براي فرمانده معظم كل قوا امام خامنه اي ( مدظله العالي ) دارم.
وي با تبريك هفته نيروي انتظامي حضور سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران و سفراي كشورها را در ستاد مركزي يگان هاي و يژه گرامي داشت و افزود: جمهوري اسلامي ايران، قدرت نوظهور و عامل ثبات در غرب آسيا براي مقابله با توطئه هاي خصمانه دشمنان خود براي تقويت و توسعه واحدهاي نظامي و انتظامي از لحاظ جسمي و تجهيزاتي توجه ويژه اي كرده است.
فرمانده يگان هاي ويژه ناجا ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با وجود تقويت بنيه دفاعي خود هميشه پيام آور صلح و دوستي بوده است و نمايندگان سياسي كشورها مي توانند نقش مهمي در ترويج و توسعه فضاي دوستانه داشته باشند.
اين مقام عالي انتظامي ادامه داد: نيروي انتظامي يكي از اركان اصلي تأمين امنيت داخلي براي ارتقاء شاخص هاي امنيتي جامعه نياز به واحدهاي عملياتي چابكي دارد كه بتواند با تحرك بالا پشتيباني به موقع را از پليس هاي تخصصي انجام دهد و در حال حاضر يگان هاي ويژه اين مسئوليت را بر عهده دارد.
سردار كرمي در تشريح اقدامات يگان هاي ويژه ناجا عنوان كرد: يگان هاي ويژه ناجا در تابعيت فرماندهي نيروي انتظامي كشور، يكي از واحدهاي واكنش سريع نيروهاي مسلح ايران است و گسترش خوب و متناسب با تهديدها از ويژگي اين يگان است و واحدهاي عمده آن در تهران و واحدهاي پيش رو از سطح تيپ تا گردان در مراكز همه استان هاي كشور مستقر هستند.
وي اضافه كرد: يگان هاي واكنش سريع ملي و استاني ، قادر هستند با ترابري هوايي و زميني و حداقل زمان ممكن در منطقه مأموريتي حاضر شوند.
فرمانده يگان هاي ويژه ناجا بيان كرد: در سند راهبردي و برنامه ششم توسعه، عمليات مقابله با اغتشاشات، عمليات ضدتروريستي، عمليات رهايي گروگان، عمليات دفاع شهري، عمليات مردم ياري و پشتيباني از پليس هاي تخصصي از مأموريت هاي اصلي يگان ويژه محسوب شده است.
وي تأكيد كرد: فرماندهان تلاش مي كنند با روحيه جهادي و اجراي برنامه هاي آموزشي مهارت لازم را براي انجام موفقيت آميز مأموريت ها كسب كنند.
سردار كرمي خاطر نشان كرد: به دليل شرايط خاص منطقه غرب آسيا و جنگ هاي تروريستي كه توسط اعيادي وابسته به قدرت هاي فرا منطقه اي ، طراحي و اجرا مي شود، ما از آمادگي مستمر و شبانه روزي برخوردار هستيم و با اشراف اطلاعاتي اوضاع منطقه و تحركات دشمنان كشورمان را زير نظر داريم.
رئيس پليس ويژه عنوان كرد: راهبردهاي مهمي مبني بر تجربه و علم براي ارتقاء توانمندي يگان هاي ويژه و انجام مأموريت هاي ششگانه طراحي و اجرا مي شود؛ آموزش هاي نوين متناسب با تهديدات ، اتكاء به تجهيزات ساخت داخل ، اشراف اطلاعاتي به جغرافيا ، جمعيت و تهديدها همچنين اتصال به قدرت پايان ناپذير مردمي بخشي از اين راهبردهاست.
اين مقام عالي انتظامي يادآور شد: يگان ويژه با داشتن نيروهاي جوان، مومن، انقلابي، جان بركف، شهادت طلب، آبديده در ميدان عمل و برخورداري از دانش و تجربه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس و استفاده از تجهيزات پيشرفته ساخت داخل ، در سطحي از آمادگي عملياتي قراردارد كه مي تواند به موقع هرگونه تهديد دشمن با قاطعيت پاسخ دهد.
فرمانده يگان هاي ويژه ناجا گفت: آمادگي داريم دانش و تجربه گران سنگ خود را كه حاصل چهار دهه نبرد بي امان با نظام سلطه به سركردگي آمريكا است، بي منت در اختيار پليس هاي ويژه كشورهاي دوست و همه آنهايي كه با نظام هاي ستمگر و جهانخوار مبارزه مي كنند ، قرار دهيم.
اجتمام9105** 1418
تنظيم:معصومه نيكنام ** ناشر: مريم برزآبادي
۰ نفر