۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۱
کد خبر: 82693352
T T
۰ نفر
پلمپ 605 واحد مشاور املاك و خودرو در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس كل دادگستری آذربایجان شرقی از پلمپ تعداد 605 واحد مشاور املاك و خودرو و معرفی آنها به مراجع قضائی در این استان از ابتدای امسال تاكنون خبر داد.

رضا مسعودی فر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه بازرسی و نظارت از واحدهای فوق در قالب طرح ساماندهی مشاورین املاك و خودرو انجام می گیرد، افزود: این بازرسی ها از سوی اتحادیه های املاك و خودرو در جهت اجرای ماده 27 قانون امور صنفی و تعطیلی بنگاه های فاقد پروانه صورت گرفته است.
به گفته وی، تاكنون از دو هزار و 700 واحد صنفی مشاورین املاك و خودرو در آذربایجان شرقی بازرسی به عمل آمده است.
مسعودی فر، راه اندازی سامانه جامع الكترونیكی ثبت معاملات املاك و وسایل نقلیه موتوری و ثبت همزمان در سامانه و صدور كد رهگیری در اتحادیه مشاورین املاك را از دیگر اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بیان كرد.
وی ادامه داد: در راستای ساماندهی معاملات املاك و خودرو و نیز جلوگیری از تخلفات صنفی، اسناد جعلی و برای ایجاد انسجام و قاطعیت در رسیدگی محاكم به پرونده های مطروحه شعبه ویژه در محاكم و دادسراهای استان ایجاد و راه اندازی شده است.
مسعودی فر، برگزاری دوره های آموزشی برای مشاورین املاك و خودرو از سال 1394 را از دیگر برنامه های اولویت دار دادگستری آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: برای یكهزار و 724 نفر از مشاورین املاك دوره آموزشی برگزار شده و برای تعداد 500 نفر نیز پروانه تخصصی صادر شده است.
وی اضافه كرد: برای 388 نفر از مشاورین خودرو نیز دوره های آموزشی برگزار و برای 100نفر گواهی نامه آموزشی صادر شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس كل دادگستری آذربایجان شرقی یادآور شد: برای مشاورین معاملاتی خودرو استفاده از كارشناسان رسمی برای بررسی اصالت خودروهای مورد معامله و عقد قراردادهای تنظیمی الزامی شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183