۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82694469
T T
۰ نفر
ستاد كل ارتش تركیه از آغاز عملیات نظامی این كشور در ادلب سوریه خبر داد

آنكارا- ایرنا- ستاد كل ارتش تركیه از آغاز عملیات نظامی در قالب ایجاد نقاط دیده‌بانی برای ورود یگان‌هایی از ارتش این كشور به شهر ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ستاد كل ارتش تركیه طی اطلاعیه ای خبری اعلام كرد: نیروهای مسلح تركیه در چارچوب توافق مذاكرات آستانه و به عنوان كشور ضامن آتش‌بس در ادلب سوریه به ایفای نقش خواهند پرداخت.
در این اطلاعیه تاكید شده است: نیروهای نظامی تركیه در چارچوب مذاكرات آستانه، به عنوان كشور ضامن آتش‌بس و با هدف انتقال كمك‌های بشردوستانه به نیازمندان، فراهم كردن شرایط برای بازگشت آوارگان و حل مسالمت آمیز اختلافات در ادلب سوریه وارد عمل شده اند.
بنا به اطلاعیه، نیروهای مسلح تركیه متعاقب عملیات شناسایی انجام شده، فعالیت‌های مربوط به ایجاد نقاط دیده‌بانی برای ایجاد شرایط مناسب برای ورود یگان‌هایی از ارتش این كشور را كه به ایفای نقش در منطقه عاری از درگیری ادلب خواهند پرداخت، آغاز كرده اند.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: نیروهای مسلح تركیه بر اساس توافقی كه در چارچوب مذاكرات آستانه با كشورهای ضامن آتش‌بس حاصل شده و به عنوان یكی از كشورهای ضامن آتش‌بس، مطابق نقشه‌راه توافق شده فعالیت‌های خود در ادلب سوریه را آغاز كرده است.
منابع غیررسمی اعلام كردند كه نیروهای تركیه با 20 دستگاه تانك، 50 خودرو نظامی و 200 نیروی مسلح عازم ادلب شده اند و قرار است در 14 نقطه تعیین شده مستقر شوند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری