۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
کد خبر: 82695051
T T
۰ نفر
كتابهای دفاع مقدس قابلیت جهانی شدن دارد/ضرورت معرفی قهرمانان ایران به جهان

فرانكفورت- ایرنا- نویسنده دفاع مقدس با بیان اینكه كتابهای دفاع مقدس قابلیت ترجمه و انتشار به زبانهای خارجی را دارد بر ضرورت معرفی قهرمانان كشور و شخصیت های تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به فرانكفورت، گلعلی بابایی روز شنبه در گقت و گو با ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی كتاب فرانكفورت فرصتی مغتنم برای معرفی ادبیات دفاع مقدس است زیرا همه نویسندگان، مترجمان و دست اندركاران نشر از سراسر دنیا در این مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی جهان گرد هم می آیند.
وی با بیان اینكه لازمه جهانی شدن تبلیغ مناسب است، از شاهنامه و حافظ به عنوان دو اثر فاخر ایرانی یاد كرد كه تبلیغ آنها منجر به ترجمه به زبانهای مختلف شده تا جایی كه آنها را به غیرایرانی ها هدیه می دهیم.
نویسنده «ماه همراه بچه هاست» ادامه داد: همانطور كه قهرمانان شاهنامه را خارجی ها به خوبی می شناسند شایسته است برای معرفی قهرمانان جنگ تحمیلی و سردارانی چون شهید همت و شهید باكری نیز به دنبال راهكارهای مناسب باشیم.
وی با اشاره به موضوع رزم شاهنامه اضافه كرد: بسیاری از افراد در سراسر جهان شخصیت های این كتاب فاخر را می شناسند در حالی كه قهرمانان ملی و شخصیت هایی چون سرداران جبهه و جنگ هنوز برای برخی ناشناخته هستند.
به گفته بابایی این شخصیت ها در صورت معرفی شایسته، مخاطبان خود را دارد زیرا همه كشورها از این دست قهرمانان را دارا هستند.
نویسنده «گردان نهم» ابراز امیدواری كرد با حضور در نمایشگاه های بین المللی بتوان گامی مفید در جهت نشر فرهنگ و ادبیات ایران برداشت.
وی همچنین خواست در طرح گرنت نیز توجه ویژه به حوزه ادبیات دفاع مقدس شود زیرا حمایت مالی انگیزه ای مناسب برای ترجمه و انتشار این آثار به زبانهای خارجی است.
«پهلوان گود گرمدشت»، «قصه ما همین بود» و «نقطه رهایی» از جمله آثار بابایی است.
نمایشگاه كتاب فرانكفورت از با سابقه ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های كتاب در جهان است كه همه ساله زمینه‌های حضور، ملاقات و گفت وگوهای دهها هزار نفر از عوامل نشر را فراهم می آورد و در آن هزاران قرارداد كپی رایت و ترجمه منعقد و انواع همكاری های حرفه ای در نشر بین الملل پی‌ریزی و رویدادهای مهم فرهنگی و ادبی برنامه ریزی و اجرا می شود.
این نمایشگاه بیش از هر چیز یك گردهمایی جهانی برای عرضه حقوق و امتیاز كتاب ها برای ترجمه به زبان‌های دیگر است كه به عنوان نماد نمایشگاه‌های كتاب معرفی شده و هر ساله فعالان نشر در جهان از آن استقبال گسترده ای می كنند.
شصت و نهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب فرانكفورت از 11 تا 15 اكتبر 2017 ( 19 تا 23 مهر) برگزار می‌شود.
فراهنگ * * 1880**1055
خبرنگار: پروین اروجی**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر