۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82695339
T T
۰ نفر
رئيس حفاظت محيط زيست اشكذر : در برخورد با واحدهاي آلاينده كوچك و بزرگ بودن  مطرح نيست

يزد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان اشكذر با بيان اينكه هدف اين اداره حفظ سلامت و ايجاد آسايش و رفاه مردم است، گفت: در برخورد با واحد هاي آلاينده به كوچك و بزرگ بودن آنها توجه نخواهد شد.

دامون سليماني زاده روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اولين عاملي كه در برخورد با صنايع آلاينده براي محيط زيست مد نظر است، آلودگي ايجاد شده از سوي آن واحد و شكايت مردمي است.
وي افزود: عامل دومي كه در برخورد با واحدهاي آلاينده مد نظر است، پايبندي به الزام كه شرط صدور مجوز آنها از سوي محيط زيست است و بر اساس رعايت اين الزامات به آنها مجوز لازم ارائه شده است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست اشكذر تاكيد كرد: نصب سيستم هاي كنترل آلودگي از جمله الزاماتي است كه تمام صنايع بايد نسبت به نصب آن اقدام كند.
وي تصريح كرد: در برخورد با واحدهاي آلاينده ، واحدهايي كه ميزان آلايندگي آنها بيشتر باشد در اولويت محيط زيست قرار مي گيرد .
سليماني زاده يادآور شد: در برخورد با واحدهاي آلاينده، مرحله اول مهلت داده خواهد شد، در مرحله دوم تا اتمام زمان مهلت موفق به رعايت قوانين و مقررات زيست محيطي نشد بايد يك درصد از فروش محصول را تحت عنوان جريمه به اداره ماليات بپردازد و در مرحله آخر برخورد قانوني با واحد آلاينده است و با معرفي به دستگاه قضايي دستور تعطيلي موقت آن تا زمان رفع آلايندگي صادر مي شود.
وي با اشاره به اينكه برخي مسئولان صنايع اظهار مي دارند، در ليست سياه محيط زيست قرار گرفته اند، اين سخنان را اشتباه دانست، چنين چيزي در محيط زيست مطرح نيست، گفت: واحدهايي كه بر اساس آلودگي به دستور مقام قضايي پلمپ شدند در صورت تامين سيستم هاي كنترل آلودگي به صورت موقت فك پلمپ تا دستگاه هاي مربوط آزمايش شود.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست اشكذر با اشاره به پلمپ چندين واحد آلاينده در يك ماه اخير اظهار كرد: بر اساس پيگيري هاي انجام شده به ويژه نارضايتي مردم از آلودگي بالاي شهرك فولاد خضرآباد برنامه ريزي هاي خاصي از سوي اين اداره صورت گرفته است.
وي ادامه داد: بر اساس اولويت بندي 2 واحد ديگر از شركت فولاد خضرآباد كه سيستم كنترل آلودگي آنها تكميل نيست يا اينكه كارايي لازم ندارد در اولويت برخورد قرار گرفته اند كه مسئولان يكي از اين واحدها داوطلبانه واحد را تعطيل كردند تا اقدام به نصب سيستم كنترل كند.
وي با تشكر از فرمانداري، دادستان و نيروي انتظامي شهرستان كه در برخورد با واحد هاي آلاينده همكاري هاي لازم را با محيط زيست داشتند درخواست كرد كه در تمام برنامه هاي مربوط به محيط زيست تمام ارگان ها نيز حضور داشته باشند.
شهرستان 33هزار نفري اشكذر 650 واحد توليدي و صنعتي دارد.
شهر اشكذر در 20 كيلومتري شمال يزد قرار دارد.
7546* 2047*خبرنگار- سيده السادات خاتمي* انتشار- عباسقلي اشكورجيري