۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82695448
T T
۰ نفر
اجراي 925 برنامه همزمان با هفته كودك در سيستان و بلوچستان

زاهدان - ايرنا - مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان گفت: 925 ويژه برنامه‌ از 15 تا 21 مهر همزمان با هفته كودك توسط اين نهاد در سراسر استان برگزار شد.

معصومه هادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه برنامه هاي هفته كودك در سيستان و بلوچستان با رويكرد عاشورايي برگزارشد اظهار داشت: با توجه به اهميت حوزه كودكان، شناسايي جريان‌هاي فكري و عاطفي كودكان و نوجوانان در اولويت هاي كانون فكري كودكان و نوجوانان اين استان قرار دارد تا انديشه‌هاي اسلامي و ايراني آنان عميق‌ تر شود.
وي افزود: كودكان بزرگترين سرمايه هاي يك كشور هستند و براي پرورش فكر آنان بايد سرمايه گذاري زيادي شود.
وي بيان كرد: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان از شمال تا جنوب اين استان در خدمت كودكان است و براي پرورش آنان تمام تلاش خود را انجام مي دهد.
وي گفت: بازديد كودكان از موزه ها و مكان ‌هاي تاريخي سيستان و بلوچستان به منظور حفظ سنت ‌ها و آشنايي با آداب و رسوم گذشتگان، برگزاري محفل شعر عاشورايي، نشست‌ هاي تخصصي ويژه‌ مربيان و ارتباط والدين با اعضا و سلامت رواني با حضور مشاوران مراكز بهداشت از جمله برنامه ‌هاي اين هفته در اين استان بود.
وي ادامه داد: ديدار سفيران كودك كانون به نمايندگي از همه‌ بچه ‌هاي سيستان و بلوچستان با استاندار، راه اندازي كاروان و نمايشگاه سيار براي كودكان روستاها و حاشيه‌ شهرها در زاهدان و حوزه‌ سيستان، برپايي نمايشگاه ‌هايي با عنوان آثار نشانه‌ هاي خدا از ديگر برنامه هاي اجرا شده اين هفته در اين استان بود.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سيستان و بلوچستان ادامه داد: كارگاه‌هاي بازي مادر و كودك، شركت اعضاي خانواده در نماز جمعه، غبار روبي مزار شهيدان كودك و نوجوان و بازديد از مراكز فروش با هدف آشنايي كودكان با اين مراكز و حمايت از توليد داخلي نيز در طول هفته‌ ملي كودك اجرا شد.
به گزارش ايرنا هم اينك 26 مركز ثابت و سه مركز سيار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سيستان و بلوچستان فعاليت‌ هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را به افزون بر 30 هزار عضو اين نهاد ارائه مي دهند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهاني **انتشاردهنده: اكبر نوري
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan