۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۱
کد خبر: 82695758
T T
۰ نفر
حركت در مسیر اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و اشتغال در البرز

كرج - ایرنا - استان البرز در زمینه عمل به اقتصاد مقاومتی و تحقق جزء استان های پیشگام در كشور است و نشست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به طور منظم در این استان برگزار شده و اكنون فعالیت ها در این زمینه با محوریت تولید و اشتغال در جریان است.

به گزارش ایرنا، بیش از 98 درصد دستگاه های اجرایی استان البرز در سال گذشته اهتمام ویژه ای نسبت به اجرایی شدن سیاست های كلان اقتصاد مقاومتی داشتند.
محمد جواد كولیوند نماینده مردم كرج، فردیس، اشتهارد و آسار در مجلس در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینكه با بیان اینكه نسبت به كشور جز 5 استان اول كشور در بحث اقتصاد مقاومتی بودیم، گفت: ابتدای سال 96 سازمان مدیریت برنامه تشكیل كارگروه های اقتصاد مقاومتی را مطرح كرد و جمع بندی به این مهم رسید كه كارگروه اقتصاد مقاومتی به كارگروه های شورای برنامه ریزی محول شود تا موازی كاری در این بخش صورت نگیرد.
در بخش كشاورزی كه یكی از مزیت های اصلی استان البرز محسوب می شود نیز موضوع اقتصاد مقاومتی به ویژه در محورهای تولید و اشتغال با جدیت دنبال می شود و این بخش می تواند پیشانی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان البرز باشد.
سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان البرز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان كه عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینكه ایجاد شهرك های كشاورزی در استان البرز در دستور كار است،افزود: گازرسانی به تمام واحدهای مرغ داری و دامداری با تعامل دستگاه های مربوطه تسربع خواهد داشت.
وی ادامه داد: سند اجرایی پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف به تمامی استان ها ابلاغ شده از این رو درصدد اجرایی وظایف محوله بخش كشاورزی در این سند هستیم.
موسوی گفت: بررسی موانع و مشكلات موجود بر مسیر اشتغال استان قابل طرح در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و همچنین اولویت بندی در اجرای پروژه ها در دستور كار قرار دارد.
وی افزود: تشكیل كارگروه های جداگانه ستاد اقتصاد مقاومتی موازی كاری محسوب شده و در روند تحقق اهداف اختلال ایجاد می كند.
مدیركل جهاد كشاورزی البرز اضافه كرد: بدون شك با تكیه بر كارگروه های تشكیل شده در شورای برنامه ریزی می توان نتیجه بهتری را در این بخش نیز كسب كرد.
تاكید مسئولان استان بر این است كه با همراهی و تعامل بیشتر می توان بر سرعت پیشرفت پروژه های البرز افزود و در این زمینه بهره مندی از توان بخش خصوصی نیز به طور قطع كارگشاه خواهد بود.
تقی رضایی مدیركل راه و شهرسازی استان البرز نیز در جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینكه سال گذشته بر اساس 11 برنامه ملی مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی شكل گرفته است، افزود: سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی در جلسات كمتر مشاهده شده است.
رضایی گفت: تشكیل دوباره كارگروه ها اقدامات را پیچیده تر می كند، می توان در كارگروه های فعلی بخشی را برای انجام امورات مرتبط با ستاد اقتصاد مقاومتی در نظر گرفت.
الهه عربشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز نیز با اشاره به اینكه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی كارگروه های بسیاری داشته است، گفت: پیشنهاد دبیرخانه مبنی بر ایجاد كارگروه های تحت نظر ستاد كشوری تنطیم شده وظایف به دستگاه های اجرایی ارائه شده است.
وی ادامه داد: عملكرد دستگاه ها در كارگروه های تحت نظر ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه می شود و این موضوع برای تعیین و تكلیف در جلسه مطرح شده است.
عربشاهی گفت: پیشنهاد می شود كارگروه های تحت نظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز فعال شود، كه این كارگروه ها با شورای برنامه ریزی نیز فعالیت داشته باشند.
1535/6155خبرنگار:داریوش غفاری**انتشار دهنده:داریوش غفاری