عبدالحسين علي اكبري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاهش تعداد نقاط حادثه خيز در سايه شناسايي و انجام عمليات هاي عمراني طي اين مدت ميسر شده است.
وي با تاكيد بر اينكه حادثه خيزترين نقاط اين استان در محور سلماس – اروميه قرار دارد، اضافه كرد: طرح اصلاحي نقاط حادثه خيز باقيمانده نيز جهت تامين اعتبار به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ارسال شده است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي ادامه داد: اعتبار مورد نياز براي اصلاح پيچ هاي ' ذوب آهن – كريم آباد ' و ' شريف آباد' در محور سلماس – اروميه نيز به تازگي اختصاص يافته است.
علي اكبري بيان كرد: تا زمان اختصاص اعتبارات براي اصلاح اساسي نقاط پرحادثه، نسبت به اجراي عمليات زودبازده و آشكارسازي اين نقاط اقدام مي شود تا از بروز سوانح حادثه آفرين جلوگيري شود.
وي اظهار كرد: از اين تعداد 35 نقطه پرحادثه به عنوان نقاط اولويت دار براي اجراي طرح هاي ايمن سازي در نظر گرفته شده است.
وي بر توجه ويژه به موضوع آسيب شناسي تصادف هاي جاده اي تاكيد كرد و افزود: سه اصل مديريت سرعت، بهبود زيرساخت ها و استانداردسازي خودروها از جمله مواردي است كه سازمان بهداشت جهاني در راستاي كاهش تصادف در كشورهاي مختلف مورد تاكيد قرار داده است و اين سه اصل بايد به طور موازي در ايران نيز دنبال شود.
به گزارش ايرنا تقي كهوريان، معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي نيز چندي پيش در جلسه كميسيون ايمني راه ها ضمن تاكيد بر برگزاري جلسه هاي تخصصي براي آسيب شناسي تصادف هاي جاده اي، رفع نقاط حادثه خيز را در اولويت كاري استان دانسته بود.
آذربايجان غربي بيش از 12 هزار كيلومتر جاده دارد كه از اين ميزان، بيش از سه هزار و 500 كيلومتر جاده اصلي، فرعي، بزرگراه و آزادراه است؛ در جاده هاي استان سالانه حدود 500 نفر جان خود را از دست مي دهند و افزون بر 10 برابر اين عدد نيز مصدوم مي شوند.
8137/3072
** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي
اروميه- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي گفت: نقاط حادثه خيز جاده هاي آذربايجان غربي از 67 نقطه در ابتداي آغاز به كار دولت دكتر روحاني به 44 نقطه در زمان حاضر كاهش يافته است.